به گزارش ایرنا، با اجرای طرح تحول سلامت از سال 93 علاوه بر کاهش پرداختی مردم و بیماران، در راستای ارتقای هتلینگ بیماران نیز گام های اساسی برداشته شد.
با وجود تمام کارهای انجام شده و بهسازی و نوسازی بسیاری از بخش های بیمارستانی استان، هنوز فضاهای موجود درمانی و تخت های بیمارستانی تناسبی با جمعیت آن ندارد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، میزان بیماران نسبت به تخت های موجود 2 برابر است و همین موضوع موجب شده مردم برای درمان خود و ادامه آن به سایر استان های همجوار مراجعه کنند.
دکتر منوچهر مهرام با بیان اینکه فضاهای فعلی بیمارستانی استان باید به 2 برابر افزایش یابد، ادامه داد: افزایش روز به روز بیماران و کمبود تخت های بیمارستانی بزرگترین چالش موجود است که امیدواریم با تامین اعتبارهای لازم و کمک خیران شاهد کاهش معضل موجود در آینده باشیم.
وی، جراحی، شیمی درمانی، اشعه درمانی (رادیوتراپی) را از جمله مراحل درمان سرطان برشمرد و گفت: استان قزوین متاسفانه از معدود استان ‌های کشور است که به دستگاه رادیوتراپ، مجهز نیست.
مهرام با اشاره به احداث نخستین مرکز رادیوتراپی قزوین در بیمارستان ولایت، اظهار داشت: با کمک دکتر فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد بیماری های خاص کشور، یکی از دستگاه های رادیوتراپی فراهم شده و برای تامین دستگاه دوم نیز خیران استان می توانند با مشارکت در خرید آن، کمک زیادی به ما در ادامه درمان این گونه بیماران داشته باشند.
به گفته وی، با وجود محدودیت منابع مالی دانشگاه، تاکنون طرح های زیادی را از منابع داخلی و کمک های خیران تعریف کرده و تا حد زیادی نیز آنها را به ثمر رسانده ایم.
وی، طرح احداث بیمارستان 700 تختخوابی را مهم ترین پروژه این دانشگاه دانست و ادامه داد: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد ساخت و تکمیل این بیمارستان در آینده نزدیک به عنوان جایگزین بیمارستان های قدیمی قزوین از جمله بوعلی، کوثر و 22 بهمن باشیم.

** طی چهار سال گذشته 100 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی قزوین افزوده شد
معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها را یکی از مهم ترین خدمات طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: در همین راستا بسیاری از بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی از جمله کوثر، شهید رجایی و 22 بهمن که از قدمت بالایی هم برخوردارند، تا حدودی مورد بهسازی نیز قرار گرفته اند.
دکتر مهدی یوسفی افزود: با بهسازی برخی بخش های بیمارستانی، 100 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان افزوده شده است.
وی با اشاره به موقعیت خاص بیمارستان شهید رجایی به عنوان تنها مرکز ترومای استان، ساخت فضای الحاقی برای این مرکز درمانی را یکی از طرح های مهم عمرانی دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: ساختمان جدید با 12 هزار متر مربع وسعت در مجاورت بیمارستان کنونی در حال ساخت بوده و با وجود بخش هایی چون اورژانس مجهز، اتاق های عمل و سوختگی، 200 تخت بیمارستانی نیز به ظرفیت آن افزوده می شود.
یوسفی خاطرنشان کرد: فضای در دست احداث این بیمارستان هم اکنون در مرحله اسکلت بوده و در صورت تامین اعتبارهای لازم تا 2 سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی، بیمارستان 700 تختخوابی را نیز از بزرگترین طرح های عمرانی استان دانست و گفت: این مرکز به عنوان جایگزین بیمارستان های 22 بهمن، کوثر و بوعلی و در 65 هزار متر مربع در زمینی به مساحت 8.5 هکتار احداث می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتقال زمین از تعاونی سپاه انجام شده و با طی مقدمات لازم رد پای مصوبات دولتی را نیز به خود گرفت و این به آن معنا است که در ردیف بودجه دولت نیز قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، هزینه احداث این بیمارستان 22 هزار میلیارد ریال برآورد شده که از محل اعتبارات دولتی و سفر ریاست جمهوری تامین می شود.
یوسفی با اشاره به ساخت بیمارستان 150 تختخوابی شهر الوند، گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان در ساختمان نیمه کاره اهدایی از سوی شورای شهر الوند ادامه دارد و با اجرای آن، مردم مناطق مختلف شهرستان البرز از جمله مهرگان، محمدیه و الوند از آن بهره مند می شوند.

**بیمارستان جدید در محمدیه احداث می شود
یوسفی از توافق ساخت یک باب بیمارستان در ناحیه شهری محمدیه خبر داد و گفت: این بیمارستان توسط دفتر آیت الله خرازی و با ظرفیت 120 تخت احداث می شود که 64 تخت آن با تعرفه دولتی و مابقی خدمات آن به صورت فوق تخصصی پلاستیک و سوختگی خواهد بود.
این مسئول، ساخت فضای الحاقی برای بیمارستان آبیک را از دیگر طرح های دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد و افزود: حدود نیمی از سرمایه این طرح توسط یک خیر و نیم دیگر آن نیز از سوی سازمان مدیریت و برنامه تامین خواهد شد.
وی در ادامه، بیمارستان 96 تختخوابی تاکستان را یکی از طرح های موفق اعلام کرد که در 2 سال گذشته بهره برداری و در کنار بیمارستان تامین اجتماعی این شهر با ضریب اشغال بالا به فعالیت می پردازد.
یوسفی با اشاره به فعالیت بخش دیالیز بیمارستان امیرالمومنین (ع) بوئین زهرا، گفت: با توجه به فاصله دور این مرکز تا شهر، دسترسی آن برای مردم دشوار بوده اما می توان با اقدام مسئولان شهرستان و با تغییر گستره شهری، این مشکل را تا حدودی برطرف کرد.

**طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در افق 1400 احداث می شود
وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه 1400 این دانشگاه اظهار داشت: با تشکیل این دبیرخانه چشم انداز برنامه های دانشگاه به گونه ای طراحی شده که هر یک از طرح های مهم عمرانی در یکی از سال ها تکمیل و بهره برداری شود.
یوسفی با اشاره به ساخت مرکز رادیوتراپی استان قزوین، گفت: تاکنون 100میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده و 200 میلیارد ریال دیگر هم برای خرید دستگاه های آن نیاز است که یکی از آنها را بنیاد امور بیماری های خاص تامین کرده است.

** یک هزار و 220 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی قزوین افزوده می شود
معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به وجود 900 تخت بیمارستانی این استان، افزود: با تکمیل طرح های بیمارستانی در حال احداث، یک هزار و 220 تخت دیگر به ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی قزوین افزوده می شود.
یوسفی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری قزوین، گفت: استاندارد هر تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر یک هزار نفر 2.4 تخت است که این میزان استاندار در قزوین زیر یک تخت است.
یوسفی همچنین به پروژه آموزش این دانشگاه اشاره و اظهار داشت: عملیات احداث ساختمان 18 هکتاری مرکز آموزشی در 6 طبقه و در پردیس دانشگاه آغاز شده و پیشرفت آن هم به برکت همجواری شهدای گمنام تدفین شده در کنار آن، قابل قبول است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.