هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری اظهار کرد: این شهرستان بعد از فیروزکوه وسیع ترین شهرستان استان است و به لحاظ جمعیتی نیز بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.
وی تصریح کرد: این شهرستان با هشت هزار سال سابقه یکی از قدیمی ‌ترین شهرستان‌های کشور است و با وسعت 2 هزار و 70 کیلومترمربع نیازمند توجه بیشتری است.
وی گفت: این شهرستان در حوزه مسائل زیست محیطی متاثر از تهران است و گاهی اوقات شاخص آلودگی ری از مرز 200 هم می‌گذرد و کار را برای زندگی دشوار می‌کند.
جمالی ‌پور خاطرنشان کرد: روزانه هشت هزار و 500 تن زباله تهران در ری جمع آوری می‌شود، همچنین آب‌های روان آلوده نیز دیگر مشکلات این منطقه است.
وی ادامه داد: در بعد امنیتی نیز شهرستان ری مدخل ورودی تهران است و به تنهایی بار پنج زندان را به دوش می کشد، این درحالی است که ساختارهای کنونی جوابگوی مشکلات این شهرستان نیست و باید اعتبارات بیشتری تخصیص پیدا کند.
وی عنوان کرد: این شهرستان هیج عوارضی را بابت این مشکلات دریافت نمی‌کند، بنابراین انتظار داریم تا توجه ویژه ای به این منطقه شود.

** مسئولان در استفاده از کالای داخلی پیشقدم شوند
امام جمعه شهرری نیز در ادامه این برنامه به شعار انتخابی سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و گفت: استفاده از کالای ایرانی باید در وهله اول از سوی مسئولان و مدیران کشور آغاز شود.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه اصلاح جامعه از علما و مسئولان آغاز می شود، اظهار کرد: مسئولان کشور در هر پست و مقامی باید ابتدا خود و دستگاه اجرایی خود را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کنند.
وی با تاکید براینکه تولیدات کشور هم باید از لحاظ کیفیت و کمیت پاسخگوی نیازهای داخلی کشور باشد، عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند تعصب ملی و غیرت دینی در میان تمامی آحاد جامعه است.
شاهچراغی ادامه داد: توسعه پایدار شهرستان ری و تمام کشور در حال حاضر فقط در سایه استفاده از تولیدات داخلی امکان پذیر است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری روز دوشنبه با حضور مقیمی استاندار تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، علیجانی زمانی، ذوالقدر، نجفی و میرزایی نماینده های تهران در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار تهران و جمعی از روسای ادارات شهرستان ری در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
7247/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.