به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ساری افزود : با این روند طولانی استعلام گیری ، سرمایه گذاری به نتیجه نمی رسد و نباید امیدی به توسعه داشت..
وی نمونه طولانی روند استعلام را مربوط به یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای نصب ' بی تی اس ' دانست و گفت که شرکت مورد نظر برای سرمایه گذاری 120 میلیارد تومانی در مازندران دو سال به دنبال دریافت مجوز تغییر کاربری است.
رئیس شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران اظهار داشت : برای رفع نگرانی بیکاری در جامعه ما نیاز به سرمایه گذاری خصوصی داریم.
وی افزود : البته برای سرمایه گذاری پیوست ارزیابی زیست محیطی نیاز است و نباید صدور مجوز سرمایه گذاری فشار بر محیط زیست را بیشتر کند.
اسلامی بر ضرورت تامین زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و از برخی کمبودهای زیرساختی به خصوص برق در مازندران انتقاد کرد.
استاندار مازندران گفت : یک سرمایه گذار در یکی از شهرهای استان با وجود ساخت یک واحد صنعتی ، سه سال به دنبال دریافت برق است.
وی اضافه کرد : نباید زیرساخت های ما به گونه ای ناهماهنگ باشد که یک واحد نتواند سه سال پس از اتمام کار ، برقش را تامین کند.
** اوراق مشارکت 370 هزار میلیاردی در بودجه 97
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت که در بودجه سال آینده 370 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت مصوب شد.
علی اسماعیلی افزود : مدیران استان باید برای دریافت اوراق مشارکت برای پیشبرد برنامه های توسعه ای استفاده کنند.
وی گفت : در شرایط فعلی دولت با محدودیت مالی برای اجرای پروژه های عمرانی مواجه است و راهکار اجرای پروژه ها بهره گیری از اوراق مشارکت است.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.