سید احمد صفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محوریت برنامه ها آگاه سازی شهروندان و خدمات رسانی به اقشار کم برخوردار اسن اظهار کرد: برنامه های هفته ملی سلامت متقارن با هفته اول اردیبهشت در شهرری آغاز می شود و آگاهسازی و ایجاد حساسیت در بین شهروندان در خصوص حفظ سلامت جسمی، روحی و رفتاری از مهمترین اهداف این برنامه ها است.
وی ادامه داد: برنامه های سلامت محور هفته ملی سلامت در سرای محلات، مدارس، بوستان ها، مراکز فرهنگی و مساجد به اجرا می رسد تا همه اقشار جامعه از این خدمات رایگان بهره مند شوند.
صفوی یادآور شد: فروشگاه شهروند، مترو جوانمرد قصاب، بوستان ماهور، بوستان نغمه، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام رضا(ع)، میدان میوه و تره بار حمزه آباد از موقعیت های مهم منطقه هستند که تیم های پزشکی و مشاوره در این نقاط مستقر می شوند و به شهروندان خدمات رایگان ارائه می کنند.
وی برپایی همایش و کارگاه های آموزشی، اجراهای نمایشی و هنری، اردوهای تفریحی، پیاده روی خانوادگی، دیدار با توان یابان را از دیگر برنامه های هفته ملی سلامت برشمرد.
صفوی در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی و خدمات رسانی به اقشار کم برخوردار از دیگر رویکردهای برنامه های هفته سلامت است، گفت: ساکنان کوره های آجرپزی روستای محمودآباد و کودکان کار شاغل در این موقعیت نیز از خدمات سلامت محور بهره مند خواهند شد و یکی از تیم های پزشکی در این روستا مستقر می شود.
وی ادامه داد: ویزیت رایگان پزشک و چشم پزشک، مشاوره های روانشناسی، مامایی، تغذیه و بهداشت، غربالگری های اولیه پایش سلامت از خدمات سلامت محوری است که از سوی تیم های پزشکی مستقر ارائه خواهد شد.
صفوی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی در قالب کارگاه های آموزشی، نمایش های هنری، مسابقات فرهنگی نیز برای ساکنان مجاور کوره پزخانه ها تدارک دیده شده است.
صفوی تصریح کرد: روستای محمود آباد و ساکنان کوره پزخانه ها در محدوده حریم منطقه 20 قرار دارد که مدیریت شهری این منطقه بر حسب وظیفه انسان دوستانه و خدمت رسانی به نیازمندان بخشی از برنامه ها و طرح های شهری را به این موقعیت اختصاص می دهد.
شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: استفاده از سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های محلی همواره در فعالیت های فرهنگی اجتماعی لحاظ شده است بر همین اساس ویژه برنامه های هفته سلامت نیز با مشارکت و نیت خیرخواهانه اعضای کانون پزشکان اداره سلامت منطقه 20، پزشکان خیراجرا می شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.