به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در همایش توجیهی، آموزشی مدیران حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد با اشاره به نقش اساسی حراست در تغییرات نیروی انسانی سازمان ها، افزود: حراست ها نقشی محوری در تحقق حقوق شهروندی و حراست از سرمایه سازمانی اعم از سرمایه های انسانی، اجتماعی، مادی، مالی و فرهنگی به عنوان عامل توسعه جامعه دارند.
وی اظهار کرد: امروز دولت تلاش می کند با کوچک سازی خود و توسعه مشارکت مردم، خدمات فراگیر، سریع، صحیح، عادلانه و سالم به مردم ارائه دهد که این خود یعنی رعایت حقوق شهروندی و در این رابطه نقش حراست ها بی بدیل است.
وی با بیان اینکه دولت خدمتگزار به دولتی اطلاق می شود که خود را در تمام شئون زندگی مردم وظیفه مند می داند؛ اظهار کرد: یک چنین دولتی، توسعه را در تمامی ابعاد برای مردمش محقق می کند و خدمت رسانی به مردم را در اولویت کاری خود قرار می دهد و در این مسیر بدون تردید حراست ها نقشی کم نظیر دارند.
وی با تاکید بر اینکه تثبیت و ترویج ارزش ها و اهداف سازمانی با اصلاح روش ها ممکن است، گفت: ارزش ها مقدس است اما روش ها باید دائم به روز شده و در راستای رفع چالش ها و موانع عمل شود اما سازمان های ما گاه این چنین نیستند و حراست ها برای تحقق این امر باید نقش ایفا کنند.
حسینی با بیان اینکه حراست ها چشم بینا، گوش شنوا و هوش سازمان ها هستند و در قالب نورافکن سازمان، مسیر را مشخص می کنند، اظهار داشت: در این میان نقش آنان در حراست از نیروی انسانی سازمان اعم از کارشناس، پرسنل و مدیران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید از نیروهای انسانی که حتی قابلیت مدیریت در یک دوره دیگر را دارند، و در شرایط کنونی به هر دلیل، از ظرفیت آنها بهره گرفته نمی شود حراست کرد.
وی افزود: امروز منابع انسانی محرک اصلی توسعه هستند و در کشورهای توسعه یافته 68 درصد عامل توسعه منابع انسانی و فقط 32 درصد طبیعی و مادی هستند.
حسینی گفت: در واقع بدون حراست و تحول در منابع انسانی، تحول در جامعه اتفاق نمی افتد و نقش حراست ها در حفظ و ارتقای همه 6 نوع سرمایه موجود در سازمان ها اعم از امکانات و تجهیزات، مالی، طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و انسانی تعیین کننده است.
وی با اشاره به تعیین شش هدف راهبردی در استان برای تولید و اشتغال، امنیت، کاهش و کنترل آسیب ها، ارتقای حقوق شهروندی، ارتقای فعالیت های فرهنگی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: در همه این اهداف، حراست های سازمان ها در فراگیری و سرعت و صحت و دقت آن نقش محوری دارند.
پنجمین گردهمایی توجیهی، آموزشی مدیران حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مشهد گشایش یافت که تا یکم دیماه ادامه دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.