علی کریمی فیروزجائی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با همکاری اداره کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور و هیات سوارکاری استان تهران به مدت یک روز برگزار شد.
وی ادامه داد: در این رویداد، سوارکاران در بخش های اسب مبتدی، سوار مبتدی، E و C١ بزرگسال (با یک باراژ) با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: نخستین دوره سوارکاری استان تهران نیز به مناسبت مبعث حضرت رسول (ص)به مدت 2 روز (23 و 24 فرودین ماه) نیز با 450 ورزشکار زن و مرد در رده اسب مبتدی، سوار مبتدی، بزرگسال، رده نونهال، نوجوان، جوان در مجموعه آزمون در حال برگزاری است.
کریمی فیروزجائی با بیان اینکه 30 درصد سوارکاران را در این مسابقات زنان تشکیل می دهند، افزود: تشویق و حضور خانواده ها و زنان علاقمند به ورزش سوارکاری در عرصه رقابت های محلی، منطقه ای و ملی از رویکردهای اصلی ما است.
وی ادامه داد: طی پنج سال گذشته با فرهنگ سازی و تشویق دختران و خانواده ها به این رشته ورزشی تا حدود زیادی این قشر را به سمت این رشته ورزشی سوق داده ایم.
رئیس هیات سوارکاری استان تهران با بیان اینکه امسال بیش از 40 رویداد ورزشی در تقویم این هیات در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: امسال در نظرداریم تا مسابقات استقامت را در باشگاه نزاجا (به مناسبت روز ارتش) و درساژ اسب (زیبایی و حرکات اسب) را در باشگاه جم در جنوب تهران برگزار کنیم.
به گفته وی در حال حاضر 80 مجموعه سوارکاری در تهران به صورت قانونی فعالیت داشته که تا کنون بیش از یک هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته زن و مرد در این رشته ورزشی فعالیت دارند.
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.