مجید عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن کودک را مختل می کند.
وی موقعیت سنی را در بهبود این اختلال رشد بسییار تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: اینگونه بیماران در سنین پایین تر بهتر درمان می شوند و تامادامی که به سن 18 سال نرسیده اند می توانند از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.
وی یادآورشد: شناسایی و غربالگری در این طیف هدف بسیار مهم است و تمام سعی ما این است تا با شناسایی زودهنگام از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنیم.
معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: هم اکنون 57 بیمار اوتیسمی به صورت روزانه از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند و دیگر بیماران هم به دلیل اینکه بالای 18 سال سن دارند تنها از خدمات حمایتی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به بیمارن اوتیسمی یارانه های ویژه ای را پرداخت می کند، افزود: یک مرکز خیریه نیز در این شهرستان فعال است که به خانواده های بی بضاعت اوتیسمی کمک مالی می کند.
وی اضافه کرد: مرکز نویان ری نیز در سطح گسترده ای فعالیت اطلاع رسانی این اختلال روانی را در مدارس و اماکن عمومی انجام می دهد که نتایج بسیار خوبی هم در این زمینه حاصل شده است.
اوتیسم ( Autism ) نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی ، کلامی غیر طبیعی مشخص می شود .
علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است.
این اختلال در پسران شایع تر از دختران است و بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تاثیر می گذارد.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهرستان ری قرار دارند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.