به گزارش ایرنا،محسن هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به استعفای شهردار افزود: به کاربردن بن بست برای مدیریت شهری در این استعفا مطرح است اما این تصور نادرستی است که استعفا به عنوان بن بست در مدیریت شهری مطرح شود.
وی گفت: شورای اسلامی در شهر تهران در راس امور است و به وظایف خود به خوبی عمل خواهد کرد.
هاشمی عنوان کرد: به عنوان کسانی که از رای مردم استفاده کردیم باید مراقب باشیم که نظراتمان با مردم همگن باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع استعفای شهردار در فضای مجازی و رسانه ها مورد توجه قرار گرفته و 2 رویکرد نادرست در این حوزه مطرح شده است.
وی افزود: این ذهنیت که استعفای نجفی ناشی از عدم حمایت یا همراهی نکردن شورای پنجم است غیرمنصفانه و به دور از واقعیت است.
هاشمی، طرح ها و مصوباتی که در جهت قانونمندی و شفافیت مدیریت شهری در دوره پنجم مصوب شده را جزو افتخارات این شورا دانست و گفت: این اقدامات نیز عموما با حمایت و نظر مثبت شهردار منتخب انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهردار در جلسات متعددی که از زمان طرح استعفا به صورت فردی و گروهی با اعضای شورا داشته، و احتمالا در صحبت های امروز خود نیز تصریح می کند، قدردان حمایت های شورا پنجم است.
وی خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی که از نمایندگان مردم تشکیل می شوند، به دلیل ارزش رای و خواست مردم جایگاه ویژه دارند و باید در راس امور واقع شوند، بنابراین هیچگاه نباید جایگاهی که آرا و نظرات مردم را نمایندگی می کند، تنزل داد و همه نهادها، دستگاه ها و مسئولین دیگر باید تابع نظر مردم باشند، سخنانی که نتیجه آن تنزل جایگاه شورای شهر و نمایندگان مردم ذیل یک مسئولیت اجرایی می شود، در حقیقت در نظرنگرفتن جایگاه مردم است.
هاشمی تصریح کرد: مجموعه بزرگ مدیریت شهری تهران، وابسته به شخص نیست و با ماندن یا رفتن یک فرد دچار تزلزل، بن بست و شکست نمی شود.
وی گفت:شورای پنجم چه استعفای شهردار تهران را بپذیرد و چه نپذیرد، باید توجه داشته باشیم که جایگاه آن به عنوان تبلور رای و نمایندگی مردم، باید محفوظ بماند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود:نباید به گونه ای سخن بگوییم که شان و جایگاه نمایندگی مردم، ذیل اشخاص افراد تلقی شود و مدیریت شهری دچار بی ثباتی و التهاب شود.

*تولید ملی نشان دهنده قدرت هر کشور است
هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به شعار سال 97 با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» تاکید کرد: محور اصلی در مدیریت شهری ارائه خدمت به شهروندان است و باید نتیجه خواست رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید ملی در حوزه مدیریت شهری، در بهبود کیفیت تولید و ارائه خدمت به شهروندان دیده شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: محوری که رهبر معظم انقلاب امسال به عنوان محل تمرکز و توجه مردم و مسئولان کشور بیان کردند مساله بسیار مهم و راهبردی توجه تولید ملی است.
وی با بیان اینکه تولید ملی به عنوان یکی از مولفه های مهم قدرت هر کشوری مطرح است، افزود: این امر نشان دهنده وضعیت بسیاری از معیارهای اساسی و نیازهای یک ملت است، اشتغال، رفاه، وضعیت اجتماعی، رونق اقتصادی و سرمایه اجتماعی همه از تولید ملی تاثیر می پذیرند و فضای مثبت و استقبالی که نخبگان و مردم نسبت به این موضوع در ابتدای سال داشتند نشان می دهد که نقطه کلیدی و تاثیرگذار جامعه ما مورد توجه قرار گرفته است.
هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: موضوع حمایت از کالای ایرانی تنها یک بخش از سرفصل مهم تولید ملی است، امروز بخش قابل توجهی از ارزش افزوده در جهان در تولید خدمات انجام می شود و طی دهه های اخیر نسبت ارزش افزوده تولید خدمات به تولید کالا رشد چشمگیری یافته است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه متوسط میزان اشتغال در بخش تولید خدمات چندین برابر تولید کالا است، افزود:با پیشرفت فناوری، جهان آینده، جهان خدمات محور خواهد بود، بنابراین در موضوع حمایت از تولید ملی، بخش خدمات نیز باید همانند کالا مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با توسعه منابع انسانی و افزایش تحصیلات و تخصص در جامعه ایران، توانمندی های فوق العاده ای در حوزه تولید خدمات مانند خدمات فنی و مهندسی و نرم افزاری در کشور ایجاد شده که می تواند منشا تولید ثروت برای کشور باشد.
هاشمی رفسنجانی گفت: محور اصلی در مدیریت شهری نیز ارائه خدمت به شهروندان است و باید نتیجه خواست رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید ملی در حوزه مدیریت شهری، در بهبود کیفیت تولید وارائه خدمت به شهروندان دیده شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان و میزان رضایتمندی آنان با شاخص های مطلوب فاصله چشمگیری دارد و سالجاری باید به عنوان نقطه شروع جهشی در جهت بهبود کیفیت و کمیت ارائه خدمت به شهروندان تلقی شود.
پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران و نخستین جلسه این شورا در سال 97 به منظور بررسی موضوع استعفای شهردار تهران روز یکشنبه به ریاست محسن هاشمی رفسنجانی در حال برگزاری است.
بررسی استعفای شهردار تهران مهمترین دستور جلسه اعضا است.
همچنین در این جلسه نامه فرماندار در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه تعیین قیمت بلیت متروی تهران در سال 97 بررسی خواهد شد.
بررسی گزارش «جامع درآمد و هزینه ش ماهه اول سال 1396 شهرداری تهران» نیز در دستور کار پنجاه و چهارمین جلسه شورا قرار دارد.
در ادامه جلسه لایحه «تعیین نمایندگان موضوع ماده 14 آیین نامه معاملات شهرداری تهران» بررسی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، از سوی دیگر بررسی طرح «الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراهها» نیز در دستور این جلسه قرار دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7244/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.