به گزارش ایرنا ، سردار عبدالرضا ناظری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت : نیروی انتظامی در تمامی صحنه ها تلاش دارد که با از خودگذشتگی و ایثار ، امنیت را در جامعه برقرار کند و با تعامل مناسب با مردم ، احساس امنیت را در جامعه ارتقاء دهد.
وی با اشاره به اقدامات یکساله فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت : طی یکسال گذشته ، بیش از 285 هزار تماس با سامانه 110 گرفته شد که از این تعداد ، 213 تماس عملیاتی شده است که این مهم نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد.
وی گفت: در حوزه پلیس پیشگیری ، در طی سال 96 تعداد 120 هزار پرونده قضایی در کلانتریها و پاسگاه های انتظامی تشکیل شده که با دستور مقام قضایی پرونده ها تحویل شده است ضمن اینکه طی امسال 63 هزار اوراق قضایی و حکم جلب در فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران ابلاغ شده است.
ناظری تصریح کرد: کاهش 6 درصدی وقوع سرقت و افزایش 67 درصدی کشف سرقت باعث گردید که فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران رتبه نخست را در میان 34 استان کشور به دست آورد.
وی بیان کرد: با تجهیز خودورهای پلیس به سامانه پلاک خوان ، پلاک خودروها به ویژه خودروهای مسروقه و تحت تعقیب در محل شناسایی می شود که این امر منجر به کشف 2 هزار و 14 دستگاه خودرو و یک هزار و 200 دستگاه موتورسیکلت و دستگیری 6 هزار و 300 سارق گردید.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ، طی یکسال گذشته یک هزار و 500 فروشنده مواد مخدر و 5 هزار و 300 معتاد متجاهر دستگیر و بیش از شش تن انواع مواد مخدر کشف گردید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.
ناظری از رشد 34 درصدی برخورد با اراذل و اوباش ، افزایش 13 درصدی کشف سلاح و مهمات و 5 درصدی کشف مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی با تأکید بر مقابله پلیس با قاچاق کالا گفت : فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی ، مبارزه با کالای قاچاق را اولویت خود قرار داده و در سال گذشته بیش از یک هزار و 97 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد.
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از رشد 46 درصدی جرائم جنایی و 88 درصدی جرائم کشف شده از جمله آدم ربایی و سرقت مسلحانه طی یکسال گذشته خبر داد.
ناظری گفت : در حوزه مبارزه با جرائم سایبری ، طی سال گذشته 850 پرونده تحلفات اینترنتی به پلیس فتا ارجاع شده که 86 درصد این پرونده ها به کشف جرم منجر شد.
وی افزود : امروز به واسطه تلاش نیروی انتظامی و تعامل مثبت با مردم ، احساس امنیت در حوزه فرماندهی ویژه شرق استان تهران افزایش یافته و پلیس تلاش می کند تا از این امنیت تا پای جان حراست کند.
فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین ، قرچک ، پیشوا ، پاکدشت ، پردیس ، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.