به گزارش ایرنا،احمد فاضلیان روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه انجمن ایرانی جرم شناسی نمایندگی البرز افزود:این در حالی است که ضرب و جرح عمدی درشش ماهه نخست امسال کاهش 4درصدی داشته است.
وی اضافه کرد:انتظار ما از انجمن هایی مانند انجمن جرم شناسی این است که اگر مطالعاتی قرار است صورت بگیرد اولویت های مطالعاتی بر مبنای نیاز استان باشد.
فاضلیان گفت:چاره مقابله با جرایم چیزی جز پیشگیری نیست ،از بین بردن کامل جرایم امکان پذیر نیست اما می توان برای کاهش رشد وتوقف ٲن اقداماتی انجام داد.
وی با بیان اینکه برای موفقیت در امر پیشگیری باید یک بانک اطلاعاتی از ٱسیب ها و علل و عوامل جرم تشکیل شود خاطر نشان کرد:بیشترین ظرفیت های مالی و معنوی در مسیر مبارزه با جرایم به کار رفته است.بعد از سالها مبارزه با مواد مخدر امروز شاهد افزایش معتادان در کشور و باندهای مواد مخدر هستیم و این نشان از این واقعیت دارد که تمامی برخوردهای شدید در چند سال گذشته موثر نبوده است.
رئیس کل دادگستری البرز افزود:نوک تیز حملات ما به سمت معلول ها بوده و عواملی را محاکمه کردیم که نقش اساسی در قاچاق مواد مخدر نداشته اند و خودشان قربانی مواد مخدر شده اند.
فاضلیان با بیان اینکه جرایم بیشتر اقشار ٱسیب پذیر را تهدید می کند گفت:از اقدامات پیشگیرانه کمتری جامعه برخوردار است و با چنین شرایطی نمی توان جامعه ای بدون جرم داشت.
7414/ 6155خبرنگار وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.