به گزارش روز دوشنبه ایرنا از جماران، متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمین بدین شرح است:
بسمه تعالی
درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ نصر الله شاه آبادی، ضایعه ای اسفناک است.
آن مرحوم که فرزند آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی شاه آبادی، استاد بزرگ حضرت امام (ره) بودند، خود از شاگردان امام و از همراهان قدیم آن بزرگوار به حساب می آمدند و در عرصه های مختلف از خویش ثمرات ارزشمند به جای گذاشتند.
اینجانب این مصیب را خدمت بیت مکرم ایشان، فرزندان بزرگوارشان حجت اسلام حاج شیخ محمد علی، رضا و مقداد شاه آبادی و برادر مکرمشان تسلیت عرض می نمایم و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.
سید حسن خمینی
به گزارش ایرنا، آیت الله نصرالله شاه‌آبادی (زادهٔ ۱۳۱۰ قم) از مجتهدین شیعه، نماینده مردم استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود. وی فرزند مرحوم محمدعلی شاه‌آبادی بود. اولین معلم دینی و قرآن او از نوادگان شیخ عبدالکریم حائری معروف به ملا باجی بود. تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و از اساتید تهران استفاده کرد و بعد از فوت پدرش به قم عزیمت کرد و از اساتید بنام حوزه قم از جمله سید حسین بروجردی وسید محمد حجت وسید محمدتقی خوانساری استفاده نمود.
وی در سال ۱۳۳۰ تحصیلات حوزوی خود را در نجف نزد علمای حوزه همچون سید ابوالقاسم خویی و سید عبدالهادی شیرازی و سید محمد روحانی و شیخ حسین حلی گذراند. همچنین وی شاگرد امام خمینی(ره) نیز بوده ‌است.
آیت الله شاه آبادی در شامگاه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ بر اثر زخم دیابت، گرفتگی عروق پا و ایست تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بقیةالله بستری شد. رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران ظهر روز دوشنبه (۲۱اسفند ماه) خبر ارتحال ایشان را اعلام کردند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.