به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در کنگره منطقه ای بانوی آفتاب در گرگان با اشاره به سیره حضرت زهرا (س) ، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به تمام معنی برای زندگی مسلمان الگوی کامل و با فضیلت بوده و پیروی از ویژگی های شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام همواره سعادت دنیوی و اخروی را در پی دارد.
وی افزود: ویژگی های شخصیتی این بانوی اسلام از جمله همسرداری، مجاهد بودن، صبر، ولایتمداری، عبادت همواره بهترین الگو برای مسلمان است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین از مادران جامعه خواست که در تربیت فرزندان خود از فرزند داری حضرت فاطمه (س) بیشترین بهره را برده و آن را الگو قرار دهند.
به گزارش ایرنا مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: نمی ‎توان اهل‌سنت را از اهل‌بیت(ع) جدا بدانیم و یا شیعه را از اصحاب پیامبر(ص) جدا کنیم ،این تفکیک‎های جاهلی بوده که طی قرن‎های مختلف به وجود آمده است.
حجت‌الاسلام احمد حاتمیان افزود: شناخت اهل‌بیت (ع) موجب تکمیل و تغییر نگرش‌ها ‌شده و زیربنای محبت و دوستی ما با خاندان پیامبر (ص) است.
وی بر استفاده از ظرفیت علمی نخبگان جامعه در معرفی الگوهای دینی تاکید کرد و گفت: در استانها نشست های علما و نخبگان شیعه و سنی برگزار و از این ظرفیت‎ برای گسترش وحدت و تبیین شخصیت‎ بزرگان دین استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم گفت: اسلام ظرفیت برای رساندن انسان ها به مقام عالی انسانی را دارد و اگر عیب و ایرادی وجود دارد از ناحیه ما مسلمانان بوده که از این ظرفیت استفاده نمی کنیم.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: بانوان ما همواره در زندگی، حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو قرار دهند تا گرفتار تبلیغات غرب و شرق نشوند.
در پایان این کنگره که مسئولان، علما و نخبگان چند استان و بانوان شیعه و سنی حضور داشتند، از نویسندگان 10 مقاله برتر با اهدای تندیس، لوح و جوایزی قدردانی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این کنگره علما و فرهیختگان مذاهب از استانهای گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی حضور داشنند.
به گفته حجت الاسلام علی خیرخواه رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، به این کنگره 100 مقاله از استانهای گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی ارسال شده بود.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.