به گزارش ایرنا ، در قسمت شمالی کمربندی ورامین – پیشوا و در حاشیه کانال اصلی انتقال آب دشت ورامین ، جاده ای موسوم به تیغاب احداث شده که این جاده در حوزه استحفاظی سه شهرستان ورامین ، پیشوا و پاکدشت واقع شده که این امر سبب شده تا بسیاری از اقدمات عمرانی و بهسازی معبر به درستی انجام نشود.
در طول این مسیر روستاهای جعفرآباد اخوان ، عبدل آباد ، قوئینک زهری از شهرستان ورامین ، سرگل و گل عباس از شهرستان پیشوا و ارمبویه از شهرستان پاکدشت واقع شده است و احداث ده ها تالار و باغ رستوران سبب شده تا تعداد زیادی از خودروها برای دسترسی به پاکدشت و روستاهای اطراف ، این مسیر را انتخاب کنند.
عبور کانال اصلی انتقال آب از حاشیه این محور باعث شده تا هر از چند گاهی شاهد سقوط خودروهای عبوری به داخل آن باشیم به طوری که طی امسال بیش از 10 نفر بر اثر سقوط در کانال آب ، جان خود را از دست داده اند.
عرض کم ، نبود حتی یک تیر چراغ برق و تاریکی مطلق جاده در شب ، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و تردد تعداد زیادی خودرو به ویژه شب هایی که در تالارهای این محور مراسم جشن عروسی برپا می شود، سبب شده تا تصادفات منجر به جرح و فوت متعددی در آن رخ دهد و به نظر می رسد که گذر از این مشکل به مدیریت واحد این محور نیاز دارد.
یاسر بوداغی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود آن که تعدادی از روستاهای ورامین در مسیر این جاده قرار دارند ولی رسیدگی به امور این جاده در حوزه اداره راهداری شهرستان پیشوا قرار دارد.
رئیس اداره آبیاری و زهکشی جنوب شرق استان تهران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این جاده در حریم کانال انتقال آب قرار دارد و در ابتدا قرار نبود که به عنوان جاده ای اصلی ، شهرستان پاکدشت را به ورامین و پیشوا متصل کند.
یدالله پاچیده افزود: این جاده در اصل برای سرویس ، نگهداری و بهره برداری از کانال احداث شده که به مرور به جاده اصلی و محل تردد خودروهای متعدد سبک و سنگین تبدیل شده است.
وی بیان کرد: جلسات متعددی با فرمانداری ها ، دادستانی ، پلیس راهور ، آب منطقه ای و بخشداری برگزار شده است، حال که این مسیر به جاده ای اصلی تبدیل شده ، مسائل ایمنی ، اصلاح هندسی و نصب علائم مورد نیاز در نظر گرفته شود تا از بروز حوادثی نظیر سقوط در داخل کانال و یا تصادفات جاده ای جلوگیری شود.
پاچیده گفت: در احداث این مسیر حتی خاکریز تعبیه شده در کنار کانال نیز برش زده و ضعیف شده است که این امر احتمال بروز حوادث را افزایش می دهد.
رئیس اداره راهداری شهرستان پیشوا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 5 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی شهرستان پیشوا قرار گرفته و طی 5 ماه گذشته تلاش شده تا با اقدامات ایمنی از بروز حوادث جاده ای کاسته شود.
سید احمد حسینی افزود: خط کشی گرم ، ساماندهی تقاطع ها با نصب نیوجرسی ، نصب چراغ های چشمک زن ، احیا پدهای خاکی ، نصب تابلوهای مسیر نما و شانه سازی محور از جمله اقداماتی است که طی ماه های گذشته در این محور صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: به دلیل قرار گرفتن این جاده در حاشیه کانال انتقال آب ، محدودیت های وجود دارد به گونه ای که در سمت کانال امکان تعریض شانه خاکی وجود ندارد.
حسینی بیان کرد: با تعاملات صورت گرفته با مسئولان اداره آبیاری ، برخی از مشکلات این مسیر برطرف شده و تلاش می شود تا با جذب اعتبارات مورد نیاز بحث روشنایی این محور نیز در دستور کار قرار گیرد.
شهرستان های ورامین ، پیشوا و پاکدشت با حدود یک میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق تهران واقع شده اند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.