به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) افزود: عده ای خواص آگاهانه با این مغلطه که امام راحل به دنبال حجاب اجباری در جامعه نبود به دنبال ترویج فرهنگ غربی و شکستن قبح حجاب در جامعه می باشند.
وی بی حجابی و بی بند و باری را یکی از نکاتی عنوان کرد که امام خمینی(ره) بخاطر آن در مقابل نظام ستم شاهی ایستاد و یادآور شد: قانون حجاب اجباری در جامعه بخاطر جلوگیری از بسیاری فسادها ایجاد شده است و هر کسی بخواهد این قانون را رعایت نکند تخلف کرده و باید مجازات شود.
شاهچراغی به حرکت عده ای از دختران و زنان در هفته های اخیر که به صورت آگاهانه در محافل عمومی حجاب خود را برداشته اند اشاره کرد و عنوان داشت: این افراد ناآگاهانه بدون اینکه بدانند هدف اصلی دشمنان نظام از تحریک کردن آنان به این امر چه است در زمین دشمنان نقش آفرینی کرده اند اما باید بدانند که دشمنان به دنبال ترویج فرهنگ غربی و بی بند و باری در جامعه ما هستند.
وی ادامه داد: کسانی که امروز در جامعه به دنبال شکستن قبح حجاب هستند و در خصوص امام راحل مغلطه می کنند اگر شرایط را فراهم ببینند به دنبال بردن طرح قانون حجاب اختیاری به مجلس نیز خواهند بود.
شاهچراغی تصریح کرد: دین مبین اسلام در طول تاریخ خود هرگز دست و پای زنان را در جامعه نبسته است و همیشه زنان در نهضت ها و اتفاقات بزرگ جامعه در کنار مردان بوده اند ولی زنان حجاب و عفت عمومی اسلامی را رعایت کرده اند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: اهمیت کار نهادی مانند بنیاد شهید در خدمات رسانی به کسانی است که در راه نظام و انقلاب جانشان، فرزندشان و بخش از سلامتی خود را داده اند و این موضوع ماموریت بنیاد شهید را از سایر نهاد ها متمایز می کند.
وی در آخر به موضوع چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و یادآور شد: خانواده ها باید بیش از همه مواظب فرزندانشان باشند و آموزش و پرورش هم این وظیفه را دارد که دانش آموزان را از نتیجه کارهای پرخطر این روز آگاه سازند.
تهرام/3218//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.