به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در کارگروه زیربنایی بیستمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان رباط کریم افزود: ایجاد مرکز مدیریت پسماند برای شهرستان های جنوب غرب استان برای حفظ عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است و مذاکره برای ساخت این مرکز با یک شرکت همکار به زودی انجام می شود.
مقیمی همچنین با اشاره به موقعیت راهبردی شهرستان رباط کریم بر ضرورت ایجاد و توسعه جنگلکاری به منظور مقابله با معضل ریزگردها تاکید کرد و افزود: با تایید اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان مقرر شد تا ظرف مدت چهار سال مساحتی به میزان یک هزار هکتار در شهرستان رباط کریم جنگلکاری شود.
به گفته وی، توسعه جنگلکاری در زمانی که ما با معضل آلودگی هوا و ریزگردها در استان تهران روبه رو هستیم برای حفظ سلامتی مردم استان بسیار حیاتی و ضروری است.
استاندار تهران با اشاره به برنامه ریزی مصرف آب در شهرستان رباط کریم افزود: بر اساس برنامه ریزی مصارف آب، توسعه فضای سبز شهری، بخش صنعت و کشاورزی به ترتیب اولویت های توزیع آب هستند.
مقیمی از تکمیل و توسعه فضای سبز در شهر پرند نیز خبر داد و گفت: طبق قانون طرح جامع شهرهای جدید، در تمامی فازهای مسکونی باید فضای سبز ایجاد شود.
وی با بیان اینکه شهر پرند به لحاظ ظرفیت موجود قابلیت بارگذاری جمعیتی زیادی در آینده دارد، تاکید کرد: توسعه عرصه های فضای سبز و همچنین ایجاد کمربند سبز بین شهرک صنعتی و شهر جدید پرند بسیار ضروری است و این طرح باید اجرا شود.
همچنین در این کارگروه نماینده اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با اشاره به استقرار پنج شهرک صنعتی در شهرستان رباط کریم مشکلات مربوط به دفع پسماندهای صنعتی، خواستار تعیین تکلیف دفع این پسماندها و ایجاد تصفیه خانه صنعتی در این واحدها شد.

تهرام/ 9754 //1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.