اسماعیل نعمت زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدیریت شهری کهریزک با ارتقای امکانات و تجهیزات در باغ تولیدات گیاهی شهرداری توانست در سالجاری بیش از 65 هزار گونه گیاهی کشت کند که باعث خودکفایی در خصوص تامین فضای سبز شهری شد.
وی با بیان اینکه 150 هزار اصله نهال، 200 هزار درختچه و 200 هزار گل تزیینی و گلدان آپارتمانی در مجموعه باغ تولیدات گیاهی شهرداری کهریزک پرورش یافته است، افزود: تولیدات گیاهی متنوع در این شهرداری علاوه بر اینکه ارتقای سرانه فضای سبز شهر را بالا برده است باعث صرفه جویی 45 میلیارد ریالی در هزینه ها فضای سبز شهری نیز شده است.
نعمت زاده ادامه داد: این میزان تولیدات علاوه بر تامین گونه های گیاهی مورد نیاز در بوستان ها و معابر شهری باعث شد تعداد قابل توجهی نیز به طور رایگان در بین شهروندان، اداره ها، دهیاری ها و سایر مراکز عمومی شهر توزیع شود.
وی یادآور شد: شهرداری کهریزک در حال حاضر یکی از شهرداری های پیشگام استان تهران در خودکفایی تولید گونه های گیاهی سازگار با اقلیم آب و هوایی منطقه و همچنین کاشت گونه های گیاهی کمیاب است و همچنین تنها شهری است که به طور آزمایشی کاشت درخت پائولونیا را در بوستان های شهر تجربه کرده است.
نعمت زاده از میزبانی شهرداری کهریزک جهت برگزاری آیین درختکاری در این شهر خبر داد و افزود: از همه شهروندان جهت حضور در این مراسم و مشارکت در سنت پسندیده درختکاری دعوت می شود.
بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.