ابوالفضل خلیل پور روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه صنوبرکاری باعث افزایش درآمد روستاییان، اشتغالزایی و استفاده بهینه از زمین‌های خالی می‌شود، افزود: گسترش زراعت چوب و صنوبرکاری در کشور، نه تنها باعث می‌شود از واردات چوب بی‌نیاز ‌شویم، بلکه می‌توانیم در ردیف صادرکنندگان چوب در دنیا قرار گیریم.
وی تصریح کرد: درخت صنوبر به صورت پنج ساله برای تولید نئوپان و به صورت هشت ساله برای تولید الوار در شهرستان ری کاشت می شود.
وی کاشت صنوبر را در تصفیه هوا و جلوگیر از آلودگی هوا بسیار موثر دانست و عنوان کرد: کاشت درخت صنوبر علاوه بر منافع مادی برای کشاورزان در جهت تلطیف هوای محیط نیز بسیار مفید است و چون نیاز زیادی به آب ندارد مناسب محیط اراضی جنوب تهران است.
خلیل پور در ادامه به کاشت سبزیجات در سطح شهرری را کمک به فضای سبز شهری ارزیابی کرد و اظهار داشت: کشت سبزیجات در سطح شهرری زیر نظر شهرداری منطقه 20 صورت می گیرد و این کار علاوه بر سود مادی برای کشاروزان هزینه ایجاد فضای سبز توسط شهرداری را هم کاهش می دهد.
وی در خصوص سلامت این محصولات نیز گفت: تمامی مراحل کشت، داشت و برداشت این محصولات زیر نظر بازرسان شبکه بهداشت صورت می گیرد و در صورت بروز هر گونه آلودگی بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام ارگان های استان تهران باید به توسعه زمین های کشاورزی در اطراف تهران کمک کنند چرا که با زیر کشت رفتن این اراضی، علاوه بر تامین مایحتاج مردم، کاهش گردو غبار و ریزگرد را هم به دنبال دارد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.