محمد رستگاری دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این واحدهای صنعتی در حوزه آب، هوا و پسماند آلاینده هستند و اغلب آنها در شهرستان های پاکدشت، ورامین و شهر ری قرار دارند.
وی بااشاره به پایش های مستمر صنایع توسط کارشناسان محیط زیست، افزود: بر اساس ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای آلاینده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شناسایی و به امور مالیاتی معرفی می شوند تا یک درصد از فروش آنها اخذ و به شهرداری ها و دهیاری های مناطقی که تحت تاثیر آلودگی صنایع هستند پرداخت و صرف کارهای عمرانی شود.
وی تاکید کرد: این صنایع آلاینده در صورتی که طی مهلت اخطار، آلودگی خود را برطرف نکنند و این آلودگی چند دوره ادامه یابد، علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده قرار می گیرند، از ابزارهای قانونی نیز برای کنترل و رفع آلایندگی آنها استفاده می شود.
به گفته وی، قانون حفاظت و بهسازی، قانون هوای پاک و ماده 688 قانون مجازات اسلامی از جمله مواردی هستند که در زمینه آلایندگی محیط زیست از آنها استفاده می شود.
مهر ماه امسال رستگاری معاون حفاظت محیط زیست تهران تعداد صنایع آلاینده این استان را 424 واحد اعلام کرده بود که 17 واحد از آنها با برطرف کردن مشکل خود از لیست خارج شده اند.
با تشدید آلودگی هوا و بحران آب، در سال های اخیر، بحث آلایندگی صنایع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

تهرام/ 9754 //1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.