به گزارش ایرنا، سردار پاسدار محمد کوثری عصرسه شنبه در مراسم نخستین کنگره «شهدای دانشجوی مدافع حرم استان تهران» در دانشگاه یادگارامام (ره) گفت: برخی در داخل کشور از روی نداشتن بصیریت و آگاهی لازم می گویند که چرا ایران در جنگ سوریه و عراق وارد شد؛ این افراد باید بدانند که داعش با دلارهای عربستان و سیاست آمریکا به وجود آمد و تا مرز 35 کیلومتری ایران هم رسید.
وی تصریح کرد: اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب و جانفشانی شهدای مدافع حرم نبود امروز باید با داعش در داخل کشور جنگ می کردیم.
وی با بیان اینکه جنگ و یورش بالنفسه امر مقدسی نیست اما دفاع از حریم کشور و دین بسیار کار پسندیده ای است، اظهار داشت: رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمین به هیچ عنوان جنگ طلب و خواستار آتش افروزی نبودند ولی به دفاع از دین مبین اسلام و مرزهای کشور می پرداختند.
کوثری با بیان اینکه پس از انقلاب منافع ابرقدرت های آن زمان به ویژه آمریکا از ایران قطع شد ،تصریح کرد: قدرت های غرب و شرق جهان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تغییر در راس قدرت کشورعراق سعی داشتندد به واسطه صدام حسین، نظام نوپای اسلامی را متوقف کنند.
وی ادامه داد: برنامه اصلی حمایت ابرقدرت های جهان از حمایت 'صدام حسین' تسخیر سه روزه خوزستان، هفت روزه به تهران بود ولی هرگز در برنامه های خود مقاومت ملت بزرگ ایران را حساب نکرده بودند.
کوثری با بیان اینکه دفاع مقدس تنها نبردی در طول ٣٠٠ سال گذشته است که حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت، افزود: دشمنان فکر می کردند با اهرم فشار می توانند نظام اسلامی ایران را نابود و قسمتی از خاک کشور را تسخیر کنند؛ ولی امام خمینی(ره) با اتحاد مردم ایران در کمک به نیروهای مسلح در عرصه دفاع از کشور کار بزرگی را ایجاد کردند.
نخستین کنگره 'شهدای دانشجوی مدافع حرم استان تهران' عصر امروز سه شنبه با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، سردار کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع)، نصیری رییس بنیاد شهید شهرستان های استان تهران، طهرانچی رئیس واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران، قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، خانواده معظم شهدا، جانبازان، اسایتد دانشگاه و جمعی از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد.
گفتنی است در پایان این برنامه معنوی تعدادی از خانواده های معظم شهدا هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با اهدای لوح تجلیل شدند و همچنین از کتاب «خداحافظ سالار» نوشته 'حمید حسام' با حضور خانواده شهید والا مقام حاج حسین همدانی رونمایی شد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه ** انتشار: روح الله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.