نادر نصیری شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از همسران و مادران شهدا در شهرری به خبرنگار ایرنا افزود: 15 شهرستان استان تهران در حدود یک سوم از جمعیت ایثارگر و خانواده شهدا را شامل می شود که با 10 هزار کیلومتر مساحت و پنج میلیون جمعیت از استان تهران در حوزه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران قرار دارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون 150 میلیارد ریال برای 30 هزار ایثارگر و خانواده شهدا سالانه در قالب بیمه پایه و همگانی و600 میلیارد ریال نیز برای 60 هزار نفر در قالب بیمه مکمل هزینه می شود.
وی عنوان کرد: این تعداد ایثارگر و خانواده شهدا دارای پنج هزار دانشجو هستند که سالانه 200 میلیارد ریال برای این دانشجویان بابت هزینه دانشگاه پرداخت می شود.
وی در ادامه از پرداخت سه هزار و 500 سهمیه وام مسکن به خانواده ایثارگران و شهدا خبر داد و گفت: این میزان از تسهیلات از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت شده است.

** بیش از 40 هزار دیدار در قالب 'طرح سپاس' انجام شد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران گفت: یکی از مواردی که در جهت تکریم خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران در دستور کار قرار دارد طرح ' سپاس' است که با تصویب شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ابلاغ استاندار به تمامی دستگاه ها انجام می شود.
نادر نصیری افزود: این طرح با مشارکت مدیران و دستگاه های دولتی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری از آذرماه 1394 شروع شد و در دور اول آن 20 هزار بازدید تا آذرماه 1395 در شهرستان های استان تهران انجام شد.
وی تصریح کرد: از آذرماه سالجاری تاکنون هم بازدید های زیادی انجام شده است که تا آذرماه سال آتی به 20 هزار تا خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با توجه به کهولت سن والدین شهدا و وضعیت جسمی جانبازان ضرورت اجرای طرح مراجعه معکوس و حضور خادمان ایثارگران در منازل آنان ، به خوبی شکل گرفته است.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این گفت و گو اظهار کرد: خانواده، فرزندان و نسل شهدا سرمایه های نظام جمهوری اسلامی و پرچمدار انقلاب و ارزش های شهید و شهادت هستند.
هدایت الله جمالی پور ادامه داد: برافراشتگی پرچم شهدا تنها در منزل شهید نیست بلکه نماد این پرچم فرزندان و نسل این عزیزان هستند و حضور خانواده شهدا به افرادی که می خواهند به انقلاب دلدادگی پیدا کنند امید می دهد.
وی اضافه کرد: خانواده شهدا امید دهنده به نیروهای ارزشی و مایوس کننده نیروهای ضد ارزشی هستند و کرامت آنان با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.
6003
انتشارر: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.