روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: با اعلام نتایج بازخوانی متون ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، متن هشت نمایش‌نامه از آثار هنرمندان گیلانی برای بازبینی اثر پذیرفته شد.

به گزارش ایلنا از رشت، روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تعداد متون نمایشی ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بخش صحنه‌ای ٣٩٠ اثر و در بخش خیابانی ١٧٨ اثر بود که هیات‌ داوران جشنواره متشکل از مهرداد رایانی مخصوص، شهرام کرمی، سیدحسین فدایی‌حسین در بخش صحنه‌ای واردشیر صالح‌پور، سیروس همتی و سامان خلیلیان در بخش خیابانی پس از بررسی متون، ٦٨ اثر را در بخش صحنه‌ای و ٦١ اثر را در بخش خیابانی مورد پذیرش قرار دادند.

در بخش صحنه‌ایِ این جشنواره «از کوچه تا حرم» نوشته‌ی پرستو آزاد به کارگردانی هومن میرمعنوی و «حیاط خلوت» کاری از مجید کاظم‌زاده مژدهی از گیلان مورد پذیرش قرار گرفت.

در بخش خیابانی نیز «ایست» به نویسندگی لیلا نوری و کارگردانی صادق حسین پور، «و آر» اثری از امیر امینی، «یادگاری» نوشته‌ی محمدرضا جعفری به کارگردانی میلاد حسین‌زاده، «ما درد» کاری از امیر رجب پور (شرکت کننده از قزوین)، «زخم و خاطره» کاری از نگار نادری و «چشمان دردمند او» نوشته‌ محسن پورنظری به کارگردانی سید‌رضا مولوی از گیلان پذیرفته شدند.

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار توسط اداره‌کل امور هنری و گروه تلویزیونی شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

این جشنواره با موضوعات جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران  انقلاب و دفاع مقدس؛ جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم منا؛ جلوه های ایثار و از خود‌گذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر؛ جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در آستانه گرامیداشت روز شهدا، هفته اول اسفندماه ٩٦ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.