به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی شامگاه چهارشنبه پس از برگزاری جلسه شورای ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمل و نقل و ترافیک از مهمترین موضوعات مردم و مسئولین در شهر تهران است چرا که ترافیک موجب می شود وقت زیادی از مردم گرفته شود.
وی گفت: رئیس‌جمهور، وزرا، مدیران و معاونان همه به نوعی بحث حمل و نقل و ترافیک را به عنوان یک معضل جدی مطرح می‌کنند و باید کارهای زیرساختی و برنامه‌‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.
به گفته مقیمی؛ نحوه رانندگی بعضی از شهروندان در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نیز موجب افزایش ترافیک می‌شود که این مشکل با اصلاح فرهنگ ترافیکی حل می‌‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر اصلاح فرهنگ ترافیکی در کنار اقدامات زیرساختی صورت بگیرد قطعا 20 تا 30 درصد ترافیک تهران کاهش خواهد یافت.

** با 2 شرط موافق طرح ترافیک جدید در تهران هستم
استاندار تهران با بیان اینکه با 2 شرط موافق طرح ترافیک جدید در شهر هستم تصریح کرد: اگر طرح ترافیک جدید موجب کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شود موافق اجرای این طرح هستم.
وی به شهروندان توصیه کرد در مسیرهای نزدیک و قابل تردد با دوچرخه از این وسیله استفاده کنند.
مقیمی با اشاره به اینکه خطاهای انسانی در بروز تصادفات نقش مهمی دارند افزود: قطعا جاده‌های ما دچار مشکلاتی هستند که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی همچنین در ادامه به تشکیل ستاد نوروزی در استان تهران اشاره کرد و گفت: مردم در هنگام سفرهای نوروزی به دنبال امنیت و ایمنی در منازل خود هستند و این خواسته آنها از طریق نیروی انتظامی برآورده می‌شود و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
مقیمی یادآور شد: برای انجام سفرهای کم خطر نوروزی باید از طریق صدا و سیما با مردم صحبت شود و نکات مهم را اعلام کنیم تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای باشیم.
جلسه شورای ترافیک استان تهران شامگاه چهارشنبه با حضور دستگاههای مربوطه به ریاست محمد حسین مقیمی در محل استانداری تهران برگزار شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.