به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: اشتغال، سلامت و ایجاد همگرایی بین جوانان با نظام و دولت از مهم‌ترین مسائل کشور است که تمامی مسئولان لازم است نسبت به عملی شدن آن اهتمام جدی داشته باشند.
وی افزود : این که فرد به سن کار رسیده و تازه به فکر اشتغال او باشیم ، اشتباه بزرگی است که جامعه را نیز با چالش مواجه می کند ، فرزند باید از کودکی مهارت های حرفه ای را کسب کند تا برای جذب شدن به بازار کار ، مشکلی نداشته باشد.
وی تصریح کرد: عدم ارتباط موثر میان صنعت ، دانشگاه‌ها و مدارس ، حلقه مفقوده اشتغال جوانان است لذا لازم است تا با برنامه ر یزی مناسب ،این ارتباط را برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار ایجاد کرد.
مرسل پورافزود : ادارات ورزش و جوانان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مرکز فنی و حرفه‌ای و شهرک صنعتی می توانند با انجام تحقیقات میدانی ، علاقه‌مندی دانش آموزان و دانشجویان به نوع اشتغال را مشخص کنند تا برنامه ریزی های اشتغال در حوزه علاقمندی افراد صورت گیرد.
فرماندار شهرستان قرچک از مسئولان آموزش‌وپرورش خواست تا آمار دانش‌آموزانی که برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه‌ها نمی‌شوند را احصاء و به مرکز فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت معرفی نماید.
مرسل پور گفت : جوانان علاوه بر شغل ، به تفریحات سالم ، ورزش و نشاط اجتماعی نیز نیاز دارند به ویژه این امر در حوزه بانوان باید نمود بیشتری داشته باشد و شهرداری باید با همکاری مناسب و ایجاد بوستان های ویژه بانوان ، شرایط این مهم را فراهم کند.
وی از ادارات خواست به‌منظور استفاده جوانان از طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها در قالب تشکیل تعاونی، همکاری لازم را مبذول دارند چراکه دولت در این خصوص تسهیلات ویژه‌ای در اختیار قرار می‌دهد.
فرماندار قرچک گفت :آینده برای جوانان است و همه مسئولان وظیفه دارند تا ارتباطی موثر میان آنان ، نظام و دولت ایجاد کنند و این ارتباط جز با رفع مشکلات این قشر از جامعه میسر نمی شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.