محسن داودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است، افزود: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ابهر در راستای ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح های کار انگیزی، توان افزایی و خودکفایی برای گروه های هدف خود خدمات ارائه می دهد.
وی با اشاره به مهارت آموزی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در راستای اشتغالزایی، ابراز کرد: هدف این است که خانواده ها مهارت های لازم برای اشتغال را کسب کنند و برنامه های مهارت آموزی که شامل آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش های پایداری و توسعه، آموزش های کارآفرینی و آموزش های حرفه آموزی برای دانش آموزان است که طیر 8 ماهه اول سال برای 630 نفر این آموزش ها برگزار شد.
رئیس کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به اهداف این آموزش ها، تاکید کرد: این مهارت آموزی باید منجر به ایجاد اشتغال شود و هر آموزشی مورد نیاز خانواده ها باشد و کمیته امداد هزینه های دوره های مهارت آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی یا خصوصی را پرداخت می کند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های کارآفرینی با همکاری و زیر نظر مرکز کارآفرینان ایران، آموزش های صنایع دستی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آموزش های فنی حرفه ای با همکاری مرکز فنی و حرفه ای شهید چمران و مرکز فنی حرفه ای خواهران فجر ابهر انجام می شود.
داوودی در زمینه کاریابی برای مددجویان، تصریح کرد: در حوزه کاریابی کمیته امداد با تعامل مستقیم با کارفرما و یا از طریق همکاری با موسسات کاریابی موفق شده است 17 نفر از مددجویان را مشغول به کار کند در این راستا بسته های تشویقی برای تمایل کارفرمایان به منظور جذب مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است که شامل پرداخت 100 درصد حق بیمه سهم کارفرما برای سال اول و برای سال دوم 50 درصد است.
وی با اشاره به کاریابی از طریق اجرای طرح های کار آفرینی، تاکید کرد: برخی از مددجویانی که توانسته اند کارآفرین باشند برای جذب نیروی انسانی خود از افراد تحت پوشش کمیته امداد استفاده کردند که در 8 ماهه نخست سال 96 برای 65 نفر از این راه ایجاد اشتغال شده است.
رئیس کمیته امداد شهرستان ابهر اظهار کرد: این کمیته برای ارائه هر چه بهتر خدمات به افراد نیازمند و تحت پوشش با شهرداری ها، اتاق اصناف، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، بانک ها عامل، در قالب طرح های توانمند سازی قراردادهای همکاری منعقد کرده است که ارائه تخفیف در صدور پروانه کسب و پروانه ساخت، ارائه خدمات رایگان دامپزشکی و کشاورزی از جمله این همکاری ها است.
رئیس کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به ارائه تسهیلات در طرحهای خودکفایی، بیان کرد: ارائه تسهیلات در این کمیته از 2محل می باشد که یا بانک ها از طریق جذب منابع تبصره 16 و منابع امدادی که سقف وام های بانکی 20میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و تسهیلات امدادی با توجه به طرح ها خود کفایی تا سقف 30 میلیون تومان بدون کارمزد و بهره می باشد و از طرح های که به تازگی در راستای خود کفایی انجام گرفت طرح خرید خودروی وانت نیسان بود که از هشت نفر سهمیه شهرستان ابهر 6 نفر تا کنون موفق به خرید خودروی وانت شده اند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.