به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی در حاشیه سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: اشتباهاتی در بخش های سیاستگذاری، برنامه و اجرا در مدیریت گذشته شهر تهران وجود دارد که در گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران به شورا تلاش شده با شناسایی نقاط قوت و ضعف، زمینه مناسب برای کار در جهت بهبود زندگی شهروندان و عملکرد موثر شهرداری دراین بخش را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه حفظ سلامت و شفافیت راهکار اصلی برای کنترل سیستم است، اظهار کرد: به طور طبیعی بی توجهی به شفافیت در روند کارها منجر به بروز فساد خواهد شد.
وی با اشاره به گزارش سند تحویل و تحول مدیریت شهری تهران تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران شهریورماه امسال شهرداری را مکلف کرد ظرف مدت 100 روز، سند تحویل و تحول مدیریت شهری را تهیه و به شورا گزارش به گفته وی، در 100 روز گذشته 16 کارگروه برای همین امر در شهرداری تهران تشکیل و با حضور کارشناسان و صاحب نظران ، سند 500 صفحه ای تحویل و تحول مدیریت شهری شامل مجموعه کارهای انجام شده در گذشته با درنظر گرفتن تمامی نقاط قوت و ضعف موجود تهیه و امروز در صحن شورای شهر ارائه شد.
به گفته وی، نقطه عزیمت در برنامه ریزی و سیاستگذاری مدیریت شهری، توجه به وضعیت موجود است و برهمین اساس در برنامه مشخص می شود که مدیریت شهری در آینده با چه چالش ها و دغذغه هایی مواجه خواهد شد.
شهردار تهران در ادامه به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی شهر اشاره کرد و گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه 97 کشور به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی شهرها باید به صورت ویژه توجه شود تا با جذب منابع مالی و استفاده از روش فاینانس بتوانیم اقدامات موثری را دراین بخش انجام دهیم.
وی افزود: درهمین ارتباط شهرداری تهران گزارشی کاملی را در قالب 3 موضوع توسعه پایدار، مدیریت بحران و کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده که با اختصاص 7 هزار و 500 میلیارد تومان در یک دوره 5 ساله بتوانیم اقدامات مهم و قابل توجهی را برای مدیریت بحران، کاهش آلودگی هوا و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران انجام دهیم.
وی در خصوص طرح تفصیلی شهر تهران نیز گفت: با توجه به اینکه این طرح در دوره 4 ساله 92 تا 96 انحرافاتی داشته و استخدام های بی رویه ای نیز طی سال های 94 تا 96 در شهرداری نیز انجام شده، این طرح نیاز به رسیدگی دارد.
محمدعلی نجفی امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش سند تحویل و تحول شهرداری را به اعضا ارائه کرد.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7247/1109**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.