به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر چهارشنبه در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از موضوعات حساس است افزود: قاچاق کالا منجر به ایجاد بحران در کارگاههای تولید داخل شده و کارگران ایرانی را بیکار می کند پس باید با آن بصورت جدی مقابله کرد.
وی گفت: سرمایه گذاری بسیاری از مردم بخاطر کالاهای قاچاق بی نتیجه مانده و آنان به نوعی گرفتار شدند که نباید اجازه دهیم اینگونه شود.
استاندار تهران بر همکاری همه دستگاهها برای مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: اگر چه همکاری نهادها خوب بوده اما هم افزایی و هماهنگی در این زمینه باید موثر و مفید باشد.
وی ادامه داد: همه نهادها و مدیران مرتبط با مقوله مبارزه با قاچاق کالا به این موضوع باید نگاه فرهنگی و اجتماعی علاوه بر نگاه اقتصادی داشته باشند چرا که عواقب قاچاق کالا عواقب فرهنگی و اجتماعی در جامعه باقی می گذارد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نیز در این نشست با اشاره به ورود غیر مجاز لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: این لوازم که بسیاری از آنها در کارگاههای زیرزمینی جنوب تهران تولید می شود سلامت مردم را بصورت جدی تهدید می کند.
علی اکبر پور احمد نژاد ادامه داد: بسیاری از این لوازم آرایشی و بهداشتی بصورت فله ای در داخل تولید شده و با مارک شرکت های معتبر و خوش نام وارد بازار می شود.
وی در ادامه به مشکل عطاری های شهرستان های استان تهران اشاره کرد و گفت: این عطاری ها بدون مجوز فعالیت کرده و مواد غیربهداشتی و آلوده خوراکی و دارویی به مردم عرضه کرده و بصورت قارچ گونه در همه معابر و خیابان های شهرستان های استان تهران فعالیت می کنند.
پوراحمدی نژاد در ادامه با اشاره به قاچاق میوه و گل و گیاه نیز گفت: این کالاها لطمه زیادی به تولیدات داخلی و سلامت مردم زده است.
وی خاطرنشان کرد: 305 گشت مشترک از ابتدای سالجاری تاکنون باراندازهای میدان مرکزی میوه و تره بار و بازار گل و گیاه امام رضا (ع) و محلاتی را مورد بازرسی قرار داده اند که نتیجه آن تشکیل 112 پرونده قضایی و کشف 25 تن انواع میوه و 3 هزار و 717 گل و گیاه زینتی قاچاق بوده است.
وی در ادامه وجود مکمل های غیرمجاز بدنسازی را از دیگر مشکلات در جامعه ذکر کرد.
نشست کارگروه ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق استان تهران به ریاست استاندار تهران و با حضور مدیران دستگاههای مربوطه به بررسی قاچاق میوه، گل و گیاه زینتی و مواد آرایشی و بهداشتی پرداخت.
خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6139/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.