فاطمه دانشور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسسه خیریه مهرآفرین ساخت 600 کانکس را در دستور کاری خود قرار داده که از این تعداد 300 کانکس واگذار و مابقی نیز به زودی به خانواده‌های شناسایی شده تحویل می‌شود.
وی به نبود بانک اطلاعاتی صحیح انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اطلاعات دقیقی از وضعیت آسیب دیدگان در زلزله وجود ندارد و همین امر موجب سردرگمی خیرین برای کمک شده است.
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: موضوع نبود سرویس های بهداشتی و حمام به تعداد کافی باعث بروز مشکلات بهداشت عمومی به ویژه برای زنان و کودکان شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به گزارشات مددکاران میزان معلولیت در کودکان بالا گزارش شده است که می تواند نتیجه ازدواج های فامیلی و یا عوارض جنگ بویژه سلاح های شیمیایی باشد.
دانشور خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده موسسه مهر آفرین تهران پایگاه خدمات اجتماعی را در فضایی به مساحت 300 متر در شهر سر پل ذهاب دایر خواهد کرد که این پایگاه خدماتی از جمله مشاوره‌های روانشناختی، بهداشتی، خدمات کاهش آسیب و دیگر خدمات ارائه خواهد کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی که در استان کرمانشاه وجود دارد پیش بینی می‌شود تا 4 الی 5 سال آینده نیز این خانواده‌ها صاحب خانه نشوند و تا رفع کامل مشکلات مردم کرمانشاه حضور خیرین ، دولت و دیگر نهادها بصورت هماهنگ ضرورت دارد.
مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین تهران از تمامی هنرمندان، ورزشکاران و سایر کسانی که توانسته اند مبالغی را جمع آوری کنند درخواست کرد جهت ایجاد حس امیدواری در بین مردم منطقه و ایجاد حمایت حداکثری از ایشان، هم اکنون وارد صحنه شده و پروژه های خود را آغاز کنند
وی اظهار کرد: بر اساس آماری که از شهر سرپل ذهاب به دست آمد مشخص شد که 15 هزار و 700 خانوار در چادر زندگی می‌کنند که از این تعداد 4 هزار 500 خانوار توسط بنیاد مسکن نیازمند شناسایی شده اند که در نهایت تاکنون به 900 خانوار کانکس تحویل شده است.
به گفته دانشور کل استان کرمانشاه 15 هزار خانه تخریبی داشته که گفته می شود 12 هزار خانه صد در صد تخریب شده است.
وی اظهار کرد: در مجموع 9 هزار و 550 دستگاه کانکس تحویل شده که 7 هزار و 981 دستگاه آن توسط قرارگاه خاتم ، 136 دستگاه بنیاد مسکن ، 393 دستگاه ارتش و 640 دستگاه توسط خیرین تامین شده است.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در حادثه آسیب کلی و جزئی دیده است.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.