به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در جلسه مشترک با مسئولان سازمان جغرافیایی وزارت دفاع که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: مدیریت بحران زمانی شکل می گیرد که از تمامی فعالیت ها و فرایند های صورت گرفته ، اطلاعات کامل و جامعی در دست باشد تا بتوان ضمن پیشگیری از وقوع برخی از حوادث ، در صورت بروز بحران از میزان تلفات کاسته شود.
وی بیان کرد: یکی ا زمشکلات و کمبودهای شهرستان ورامین در حوزه بحران ، عدم وجود نقشه جامعی از راه ها ، اماکن ،ابنیه ، مسیرهای دسترسی ، تأسیسات و زیرساخت ها است و این کمبود می تواند در صورت بروز مشکل ، خدمت رسانی را با مشکل مواجه کند.
وی فرونشست زمین را به عنوان یکی از مهمترین معضلات شهرستان ورامین یاد کرد و افزود : کمبود آب در سال های گذشته باعث شده تا میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی افزایش یابد و این امر به پدیده خطرناک فرونشست منجر شده است.
یوسفی گفت : از 270 رشته قنات موجود در شهرستان ورامین ، تنها شش رشته قنات باقی مانده و این امر ، اوج کمبود آب در حوزه شهرستان را نشان می دهد.
وی بیان کرد: در حوزه ساخت و ساز به ویژه در حوزه مناطق روستایی ، توجه به طرح های هادی و حریم روستا باید به عنوان اولویت مورد توجه قرار گرفته و ساخت و ساز ها بر اساس استانداردهای لازم صورت گیرد.
فرماندار ورامین گفت : مسئولان باید با در نظرگرفتن الزامات مربوط به اسکان اضطراری افراد در هنگام بروز حادثه ، نسبت به تهیه نقشه جامع نقاط امن اقدام کرده و با در اختیار قرار دادن اطلاعات این اماکن به مردم ، آن ها را در هنگام بروز حوادث پیش بینی نشده ای مانند زلزله از بروز تلفات انسانی مصون کنند.
وی بیان کرد: با همکاری سازمان جغرافیایی وزارت دفاع ، اطلس جامعی از شهرستان ورامین تهیه می شود که در آن کلیه اطلاعات مربوط به مدیریت بحران آورده می شود تا در صورت بروز بحران ، مسئولان بتوانند از آن به منظور کمک رسانی هر چه مناسب تر به مردم استفاده کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.