به گزارش ایرنا، محسن شریف روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بافت فرسوده علاوه بر این که منظر نامناسبی را به شهر داده و خدمت رسانی را به مردم با مشکل مواجه می کند، در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مانند زلزله ، باعث افزایش تلفات انسانی و خسارات مالی می شود.
وی گفت: در سفر استاندار تهران، طرح مطالعاتی بافت فرسوده شهر قرچک ارائه شد که در صورت تصویب می توان تسهیلات بانکی مورد نیاز را برای بافت های فرسوده در نظر گرفت و مردم را به نوسازی این بافت ها تشویق کرد.
وی با اشاره به لزوم تکمیل کنارگذر جنوبی شهر قرچک گفت: اجرای این پروژه از 15 سال پیش آغاز شده و شهرداران ادوار مختلف، بخش عمده ای از بودجه شهر را برای احداث این پروژه که به کاهش ترافیک شهری کمک شانی می کند هزینه کرده اند.
شهردار قرچک تصریح کرد: عمده ترین مشکل اجرا و تکمیل این پروژه معارضانی است که در مسیر آن قرار دارد و با تملک چند منزل باقی مانده، تا پایان امسال این پروژه تکمیل و به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی گفت: به منظور رفع مشکل ترافیک شهر قرچک که در اصل ترافیک دو شهرستان ورامین و پیشوا را نیز به دوش می کشد، به احداث کمربندی شمالی در این شهرستان نیاز است که در صورت محقق شدن سفر هیأت دولت به شهرستان های جنوب شرق استان تهران، زمینه این مهم فراهم می شود.
شریف اعتبار مورد نیاز برای احداث این کمربندی را یکصد میلیارد تومان اعلام کرد.
وی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر در شهرداری قرچک مشغول به کارند که از این تعداد ،320 نفر نیروی شرکتی ، 400 نفر نیروی قراردادی و رسمی و حدود 300 نفر در سازمان های تابعه مشغول به کارند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
حدود 30 هزار نفر از جمعیت شهرستان قرچک در مناطق روستایی و 240 هزار نفر در شهر قرچک زندگی می کنند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.