به گزارش ایرنا ، رضا کارخانه روز دوشنبه در سومین جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و کمیته ترافیک که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: زلزله چهارشنبه شب گذشته در استان های تهران و البرز ، مانوری سراسری برای مردم و مسئولان به حساب آمد و ضعف ها ، ظرفیت ها و نقاط قوت در هنگام بروز حادثه مشخص شد.
وی افزود: یکی از مهمترین مسائل مربوط به مدیرت بحران ، بحث اسکان اضطراری افراد در هنگام بروز حوادثی نظیر زلزله است که این مهم با برگزاری جلسات کارشناسی با مهندسی ناظر سازمان نظام مهندسی محقق شد و طی آن یکصد نقطه امن در 2 بخش مرکزی و جواد آباد شناسایی شد.
کارخانه بیان کرد: بخش مرکزی شهرستان ورامین در این طرح به هفت منطقه تعیین و در آن 62 محله برای اسکان اضطراری مشخص شد.
وی افزود : علاوه بر این 30 نقطه امن در بخش جوادآباد و 15 منطقه امن در مناطق روستایی بخش مرکزی ورامین برای اسکان اضطراری شناسایی شده است.
وی این اماکن امن را شامل سوله های ورزشی ،صنعتی ،مساجد ، حسینیه ها ، زمین های چمن فوتبال ، پارک ، مدارس و فضاهای باز اعلام کرد.
معاون امور عمرانی فرمانداری ورامین افزود : بر اساس دستور العمل صادره از استانداری تهران ، هر شهرستان بر اساس جمعیت لازم است تا 10 درصد از اقلام مورد نیاز در شرایط بحران را تامین و در انبار هلال احمر ذخیره کند.
کارخانه اظهار کرد: اگر هر خانواده را به طور متوسط 4 نفر در نظر بگیریم ، لازم است تا کالاهای اساسی برای 7 هزار خانواده در انبارهای هلال احمر ذخیره شود.
وی گفت : در زلزله اخیر ، یکی از مهمترین مشکلات مشهود ، مسئله ترافیک بود لذا مسئولان پلیس راهور باید با تهیه نقشه راه و مسیرهای جایگزی ، در هنگام بروز حادثه از ایجاد ترافیک های کور جلوگیری کنند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت : شناسایی نقاظ ضعف و قوت هر منطقه باعث می شود تا در مواجهه با بحران ، مشکلات کمتری نصیب افراد شده و از میزان تلفات انسانی کاسته شود.
عباسعلی سعیدیان افزود : مشکل صفوف طولانی مقابل جایگاه های سوخت نشان داد که شهرستان به جایگاه های جدید نیاز دارد و این مهم باید با ساخت جایگاه های روستایی باید مدیریت شود.
وی تصریح کرد: به منظور اسکان اضطراری روستائیان در زمان وقوع زلزله لازم است تا در هر یک از روستاهای شهرستان یک سایت اسکان با ظرفیت 2 برابر خانوار روستایی که از امکانات سرویس بهداشتی و حمام برخوردار باشد ، احداث شود.
به گزارش ایرنا، زلزله ای ساعت 23:27 چهارشنبه هفته گذشته به قدرت 5.2 ریشتر و عمق 7 کیلومتر شهر تهران را لرزاند.
کانون این زمین‌لرزه، 3 کیلومتری شهرستان ملارد در مرز استان تهران و البرز بوده ‌است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.