به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر سنجابی دوشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: اعضای ستاد بحران در راستای ساماندهی کانکس های اهدایی به مردم، یک مکانی تعیین کنند و با برنامه ریزی در راستای خدمات رسانی هر چه مطلوب تر به زلزله زدگان گام بردارند.
وی افزود: با توجه به اعتراض گسترده مردم زلزله زده سرپل ذهاب نسبت به دریافت مبالغ غیرقانونی و هنگفت رانندگان خودروهایی که کانکس های اسکان موقت را حمل می کنند، مکانی برای توقفگاه جرثقیل ها مشخص شود تا در صورت فعالیت، برای رانندگان از ستاد اسکان برگه خروج صادر شود.
وی، ساماندهی مجروحان حادثه زلزله که از بیمارستان مرخص می شوند را یک دغدغه جدی ذکر کرد و گفت: در این راستا اداره بهداشت و درمان شهرستان باید روزانه از افراد ترخیص شده از بیمارستان لیست تهیه کند و طی نامه ای مکتوب آن را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.
فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: بنیاد مسکن موظف است ظرف 48 ساعت نسبت به در اختیار گذاشتن کانکس برای مجروحانی که واحدهای مسکونی آنها در جریان زلزله اخیر به طور کامل تخریب شده، قرار دهد و کسانی هم در شرایط اولویت بعدی هستند، با همکاری جمعیت هلال احمر، کانکس های اهدایی در اختیارشان قرار بگیرد.
سنجابی اظهار کرد: بنیاد مسکن و ستاد معین روستاها در زمان آواربرداری، اصول ایمنی را رعایت کنند تا با توجه به جمعیت قابل توجه اسکان روستایی، شاهد قطعی برق ، آب و گاز نباشیم.
وی اضافه کرد که اداره بهداشت و درمان نسبت به تهیه لیستی از مادران باردار چهار هفته انتهایی بارداری و نوزادانی که پس از زلزله به دنیا آمدند را با کد ملی سرپرست خانوار اقدام و به بنیاد مسکن معرفی کند.
وی گفت: با پیگیری استاندار کرمانشاه از وزارت کشور، مقرر شد در هفته جاری 20 تا 25 دستگاه آتش نشان سبک در اختیار شهرستان قرار گیرد و شهرداری باید نسبت به جانمایی ، تهیه نقشه و شیفت بندی برنامه ریزی لازم را داشته باشد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.