موسی احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص فعالیت های این اداره اظهار کرد: جذب و استقرار واحدهای صنعتی مجاز در شهرک صنعتی دماوند(2) در دستور کار این نهاد بوده و زیرساخت ها در حال تکمیل شدن است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این شهرک صنعتی پتانسیل استقرار بیش از 500 واحد صنعتی و صنفی تولیدی را دارد، گفت: شهرک صنعتی دماوند (2) در شعاع 120 کیلومتری شهر دماوند واقع شده و اکثر واحدهای آن صنایع پاک هستند که آنچه به صورت تئوری برای ایجاد اشتغال دراین شهرک صنعتی در نظر گرفته شده 19 هزار و 572 نفر است که در توسعه اقتصادی شهرستان بسیار موثر است.
احمدی به شهرک صنفی شهید بهنام این شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی این شهرک از سال 92 آغاز شده و به عنوان شهرک صنوف آلاینده و مزاحم به وسعت 70 هکتار درنظر گرفته شده است که در حال آماده سازی و تکمیل زیرساختها جهت واگذاری به صنوف می باشد .
وی اضافه کرد: دراین شهرک زمین ها به قطعات کوچک 200، 300 متری با توجه به واحد صنفی مدنظر تقسیم می شوند و علاوه بر فعالیت صنوف آلاینده و مزاحم، مشاغل کارگاهی، خدماتی، تولیدی و واحدهای تولید گل و گیاه و ... نیز مستقر می شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی در این شهرک به واحدهای فعال، نیمه فعال، راکد و واحدهایی که باید برچیده شوند و قابلیت احیا ندارند تقسیم شده است، گفت: در چند ماه اخیر طرح احصاء واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار دادیم و مشکلات 21 واحد صنعتی در زمینه بانک، مالیات و بیمه و یا مشکلات کارگران و مسائل مختلف دیگر نیز بررسی شده است.
احمدی در ادامه با اشاره به اختصاص بسته های حمایتی به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی، افزود: در بخش مشاغل روستایی و تولیدی با بیش از یکصد پرونده، تاکنون 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته است و در بخش مشاغل خانگی با تشکیل 40 پرونده و در بخش قالیبافی با معرفی 29 نفر و تحت پوشش قرار دادن 130 نفر در سنوات اخیر تسهیلات بانکی 5 تا 10 میلیون تومانی اختصاص یافته است.
همچنین رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند در خصوص طرح کارورزی بیان کرد: هر شخص زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود به واسطه کار عملی و بر اساس مدرک تحصیلی، در کارخانه مربوط در رشته تحصیلی خود طی 6 ماه فعالیت داشته و پس از دریافت مدرک عملی به واحدهای صنفی معرفی می شود که این مهم در شهرستان رو به گسترش است.
وی در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش اضافه کرد: تاکنون 150 میلیارد ریال در خصوص اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و 120 میلیارد ریال در بخش طرح های توسعه و بازسازی و نوسازی جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند و این مبالغ در کمیسیون شهرستان نیز به تصویب رسیده است.
احمدی با بیان اینکه در دو واحد صنعتی شهرستان صددرصد طرح توسعه به نتیجه رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و 822 نفر در واحدهای صنعتی و 10 هزار نفر در چهار هزار و 22 واحد صنفی شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری 4 واحد صنعتی در شهرستان تاسیس شده است، افزود: تولید توری حصاری و تولید یخ بسته بندی در ناحیه آیینه ورزان، انواع ترموکوبل و قطعات فلزی ماشین آلات در شهرک صنعتی دماوند(2) شامل این چهار واحد صنعتی تازه تاسیس است.
وی ادامه داد: در خصوص بحث صادرات نیز 6 واحد صنعتی در اغلب اوقات صادرات انجام می دهند که کشورهای هدف صادرات ترکیه، عراق، افغانستان و کشورهای شمال ایران هستند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، از جنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.