علی اکبر هراتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران آبفار با انجام تست کلر و بررسی آب مصرفی واحدهای صنعتی و مسکونی در یک ماه گذشته توانستند این مقدار انشعاب غیر مجاز از روستاهای شهرستان ری کشف و جمع آوری کنند.
وی با بیان اینکه اداره آبفار شهرستان ری با متخلفان با ابلاغ اخطاریه، قطع و جمع آوری و معرفی به مراجع قضایی برخورد می کند، عنوان کرد: 60 انشعاب غیرمجاز پس از قطع و جمع آوری با تمهیداتی که اندیشیده شد به انشعاب مجاز تبدیل شد و مابقی در حال پیگیری از طریق مراجع قضایی است.
هراتی ادامه داد: اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در جهت خدمات رسانی هرچه بهتر به مشترکین روستایی و فراهم نمودن امکان محاسبه مصرف واقعی آنان اقدام به شناسایی و تعویض تعداد 115 کنتور خراب در سطح روستاهای شهرستان ری در سه ماه گذشته کرده است.
وی تصریح کرد: این اقدام موجب محاسبه مصرف واقعی مشترکین و سهولت در پرداخت آب بها گردیده است.
هراتی با بیان اینکه 58 روستا و شهرک با جمعیتی حدود 200 هزار نفر زیر پوشش خدمات آبفای روستایی این شهرستان است، افزود: پراکندگی روستاها و فرسودگی بافت خطوط انتقال آب خدمت رسانی، نظارت و کنترل در روستاها را مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب روستای شهرستان ری 33 هزار واحد انشعاب دارد، اظهار کرد: انشعابات غیر مجاز ضمن وارد کردن خسارت به شبکه های آبرسانی، مشکلات فراوانی از جمله مصرف بی رویه آب و آلودگی های نقطه ای در شبکه توزیع و خطوط انتقال و اخلال در امر آبرسانی را به همراه دارد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.