به گزارش ایرنا، شهرام کرمی روز دوشنبه در نشست خبری ششمین جشنواره تئاترشهر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: این جشنواره ساعت 18 با گردهمایی هنرمندان در پردیس تئاتر تهران به طور رسمی آغاز می شود و زنگ افتتاح آن توسط محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نواخته می شود.
وی با ارائه گزارشی از روند برگزاری ششمین جشنواره تئاتر شهر گفت: با توجه به برخی از مشکلات و مسائل قصد داشتیم جشنواره را به سال آینده موکول کنیم اما با تاکید رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این جشنواره برگزار شد و نهادهایی از جمله اداره تئاتر حمایت های خوبی از این جشنواره داشتند.
کرمی افزود: ششمین جشنواره تئاتر شهر امسال با شعار «تهران، تکریم زندگی» در هشت بخش تئاتر صحنه ای، کودک و نوجوان، تئاتر دیگر(خیابانی، صحنه ای، پرفورمنس و سایر گونه های نمایشی)، نمایشنامه نویسی، عکاسی تئاتر، مدرسه تئاتر، نقد صحنه و بخش جنبی برگزار می شود که اجرای آثار نمایشی از 29 آذرماه تا هفتم دی ماه خواهد بود.
دبیر ششمین جشنواره تئاتر شهر با اشاره به حضور یکهزار و 200 هنرمند در این دوره از جشنواره اظهار کرد: در ششمین جشنواره تئاتر شهر 62 گروه نمایشی با 145 اجرا حضور دارند که اجراهای جشنواره به صورت متمرکز در پردیس تئاتر تهران به صحنه می روند.
وی گفت: همچنین اجراهای محیطی جشنواره در نگارخانه مریم و لاله و زندان قصر و تئاترهای خیابانی نیز در فضای باز فرهنگسرای خاوران اجرا می شوند.
کرمی افزود: تمامی آثار حاضر در این جشنواره در اولویت اجرای عمومی مراکز سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار دارند و از آنها برای اجرای عمومی حمایت می شود.
وی افزود: در این دوره از جشنواره، کتاب «مونو شورایی و گفتگو با مردم» شامل مجموعه مقالاتی در خصوص تئاتر شورایی با گردآوری آرین رضایی منتشر می شود.
دبیر ششمین جشنواره تئاتر شهر با اشاره به بودجه این جشنواره اظهار کرد: بودجه جشنواره 550 میلیون تومان است که 350 میلیون تومان آن به کمک هزینه گروه های نمایشی اختصاص داشته، 100 میلیون تومان نیز برای جوایز در نظر گرفته شده و 100 میلیون تومان هم هزینه اجرایی(حق الزحمه داوران و تبلیغات) جشنواره است.
کرمی با بیان اینکه دبیر هفتمین جشنواره تئاتر شهر نخواهد بود، گفت: هدف و ایده آل من در ششمین جشنواره تئاتر شهر، حمایت از تئاتر حرفه ای در کنار حمایت از جوانان بود که علی رغم وجود زیرساخت های موجود به دلیل مشکلات نتوانستیم این بخش را در جشنواره داشته باشیم که امیدوارم این ایده در دوره بعد عملی شده و جشنواره هفتم با نیرو و انرژی تازه و نگاهی جدید برگزار شود.
وی افزود: آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر شهر هفتم دی ماه ساعت 18 با نکوداشت استاد داریوش مودبیات به پاس سال تلاش موثر در خدمت به هنر و هنرمندان و معرفی برگزیدگان جشنواره در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.
مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برگزارنشدن چهارمین دوره سوگواره خمسه گفت: به دلیل تغییر و تحولات در شهرداری تهران و کمبود اعتبار نتوانستیم این دوره از سوگواره را برگزار کنیم و تلاش می کنیم چهارمین دوره سوگواره خمسه سال آینده موثرتر برگزار شود.
کرمی افزود: هفته آینده فراخوان نمایشنامه نویسی با موضوعات دینی و قصص قرآنی منتشر خواهد شد تا برای دوره جدید سوگواره، این آثار تولید شوند.
وی درباره وضعیت مرکز نمایش های آیینی صبا اظهار کرد: مراحل نهایی و تکمیلی این پروژه طی شده اما به دلیل اختلاف میان سازنده و شهرداری، تا زمانی که نتیجه کارهای حقوقی مشخص شود این پروژه متوقف است و امیدواریم با حل مشکلات حقوقی، مجموعه صبا به زودی افتتاح شود.
مدیر امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به وضعیت تبلیغات محیطی پردیس تئاتر تهران گفت: یکی از خلاءهای این مرکز فرهنگی تبلیغات است که در این باره نشستی با رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران داشتیم و قرار شد در یک ماه آینده ضمن نصب تابلوهای راهنمای پردیس تئاتر تهران در مسیرهای مختلف شهر، تبلیغات تئاترهای این پردیس هم در فضاهای مختلف انجام شود.
در پایان این نشست پوستر جشنواره تئاترشهر با طراحی مازیار تهرانی رونمایی شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.