به گزارش ایرنا، محمد لاله روز دوشنبه در دیدار با زهرا سعیدی نماینده تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر پردیس دارای 11 فاز شامل یک فاز صنعتی و تحقیقات صنعتی، یک فاز تحقیقات علمی و فناوری و 9 فاز مسکونی است.
وی تصریح کرد: از این مجموع، فازهای پنج، هشت، 9 و 11 به صورت کامل سایت های مسکن مهر و فاز سه ترکیبی از مسکن مهر و خانه های شخصی ساز محسوب می‌شود و شرایط مشروح، تغییراتی اساسی در زمینه طرح تفصیلی شهر ایجاد و کاربری اصلی پردیس که بعنوان یک شهر جدید و اقماری با هدف کنترل جمعیت رو به ازدیاد پایتخت و سرریز آن احداث شده بود را دستخوش تغییرات کلی کرد.
شهردار پردیس در ادامه به آمار واحدهای مسکونی پردیس در فازهای مختلف اشاره کرد و گفت: در شهر پردیس به طور کلی 134 هزار و 884 واحد مسکونی احداث شده است.
محمد لاله ادامه داد: تعداد قابل توجهی از آمار و ارقام یاد شده را واحدهای مسکن مهر به خود اختصاص می دهند که در صورت تکمیل امور خدماتی و اسکان صاحبان آنها، جمعیت 470 هزار نفر (با احتساب میانگین تعداد هر خانوار سه و نیم نفر) در این شهر ساکن می شود و با نگاهی به رده بندی شهرهای کشور بر اساس جمعیت، پردیس در میان 15 شهر پرجمعیت ایران قرار می گیرد.
وی افزود: همچنین نرخ رشد جمعیت در پردیس بین سال های 85 تا 90 نزدیک به هشت درصد و این نرخ بین سال های 85 تا 95 نزدیک به 12 درصد بود که چنین رشد فزاینده جمعیت نیازمند سرمایه گذاری عظیم برای پاسخگویی به نیازمندی های شهروندان در حوزه های مختلف شامل حمل و نقل همگانی، خدمات شهری، تامین سرانه های شهری در حد استاندارد، جانمایی اراضی با کاربری های مختلف و ... است.
شهردار پردیس خواستار نگاهی کارشناسی و تخصصی به مبحث مسکن مهر شد و گفت: امروز در نحوه تکمیل زیرساخت های مسکن مهر پردیس کمبود بسیاری وجود دارد؛ هرچند پروژه‌هایی در مسیر رفع این کاستی ها افتتاح شده و یا در دست احداث است اما لزوم تسریع در این امور در راستای همسان سازی نرخ رشد جمعیت و توسعه زیرساخت ها به شدت حس می شود.
لاله با بیان اینکه، نگاه به شهرهای پردیس و پرند باید از منظر ملی صورت گیرد، گفت: مسئولان وقت در آغاز اجرای طرح مسکن مهر پردیس و همچنین پرند از احداث خانه هایی منحصر به فرد و دارای زیرساخت های کامل آموزشی، فرهنگی، فضای سبز، خدماتی، درمانی و ... سخن به میان می آوردند، اما واقعیت کنونی از شرایط دیگری خبر می دهد.
این مقام مسئول از قطار بین شهری پردیس و تهران بعنوان نیاز اساسی این شهر نام برد و گفت: مسئولان شهر و شهرستان پردیس طی سالیان اخیر همواره پیگیر موضوع مترو بعنوان اصلی ترین مطالبه شهروندان در بحث حمل و نقل همگانی بوده و هستند.
لاله تصریح کرد: روند رشد فزاینده جمعیت پردیس و در نتیجه آمار بالای نرخ سفر این جمعیت 500 هزار نفری آینده شهر با ظرفیت و شرایط کنونی حمل و نقل همگانی همخوان نیست.
وی از اجرای امور مقدماتی پروژه قطار شهری پردیس خبر داد و گفت: خوشبختانه در سایه پیگیری های صورت گرفته، امور مقدماتی شامل طرح های مطالعاتی و ارزیابی میزان اعتبار مورد نیاز انجام شده و می توان با تعریف ردیف اعتباری و تقسیم پروژه به چند فاز، کار اجرای آن را کلید زد.
شهردار پردیس در ادامه به کمبود فضاهای درمانی در این شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهر و شهروندان پردیس از داشتن حتی یک تخت بیمارستان دولتی محروم هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: شهرداری پردیس علاوه بر ارائه خدمات ذاتی در بخش‌هایی از مسکن مهر و به منظور ارتقای سطح ایمنی شهروندان ساکن در آن نسبت به تهیه دو دستگاه خوردو آتش نشانی با ویژگی اطفای حریق در ارتفاعات بالا، آشیانه محل استقرار آنها، نیروی آتش نشان و سایر هزینه ها اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان (تقریبا هرآنچه بعنوان عوارض دریافت کرد) اختصاص داد.
خبرنگار: اشرف پورمند**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.