به گزارش خبرنگار ایرنا، این دانش آموزان به نمایندگی از دانش آموزان سراسر کشور و 36 هزار شهید دانش آموز روز چهارشنبه با حضور مقابل سفارت سوئیس به عنوان دفتر حفاظت منافع آمریکا در ایران در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال پایتخت رژیم غاصب اسرائیل به بیت المقدس تجمع کردند.
این دانش آموزان با آتش زدن پرچم امریکا ورژیم غاصب اسرائیل و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر وهابی، مرگ بر داعشی، مرگ بر تکفیری، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافقین و مزدور، لبیک یا حسین، سلام بر شهید، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، خامنه ای امام و رهبر ماست، انزجار خود را نسبت به تصمیم ترامپ اعلام کردند.
همچنین این دانش آموزان پرچم هایی با مضمون 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل' و دست نوشته هایی همچون 'آمریکا برود همان خلیج خوک ها خلیج فارس خانه ماست'، ترامپ و تجاوزگران صهیونیست بدانید قدس شریف به عنوان قبله مسلمین و متعلق به مسلمانان باقی خواهد ماند'، 'مقام معظم رهبری: رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید'، 'خون شهیدان قدس گویای این پیام است سازش با اسرائیل تا ابد حرام است'، 'رها شود از سلطه غاصبین بیت المقدس قبله مسلمین' در دست داشتند و اعتراض خود را به جنایات و کودک کشی استکبار و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه گذشته خود قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند.
این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.