به گزارش ایرنا ،سرگرد پاسدار روح الله عرب روز سه شنبه درحاشیه دومین مرحله از اعزام دانش آموزان به اردو راهیان نور در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی با محوریت امام راحل از سال 1342 با رویکردی برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) شکل گرفته است .
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مدت زمان کوتاهی جنگ تحمیلی آغاز شد و حضور اقشار مختلف مردم در جبهه ها به فرموده امام راحل سلاح برتر بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از برگزاری این اردو همانند مرحله نخست، آشنایی نسل چهارم با رشادت های رزمندگان جبهه های حق علیه باطل، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره شهدا و تجدید بیعت با آرمان های امام راحل است.
سرگردعرب اظهار کرد: در طول جنگ تحمیلی، ایران اسلامی 36 هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کرد که برای حفظ انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.
وی افزود : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته دراین اردوی فرهنگی بازدید از یادمان شهدا، اروند کنار، هویزه، دهلاویه، فتح المبین و دو کوهه طی 4 روز انجام می شود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این دوره 180 نفر از دانش آموزان دختر در قالب 4 اتوبوس از دماوند و رودهن به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد و در نظر داریم در بهمن ماه دانش آموزان پسر را اعزام کنیم.
درمرحله اول 280 دانش آموزبه مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده بودند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.