شاهرخ جهانشاهی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و اعزام یک هزار نفر زائر دماوندی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان، زائران شهرستان بعد از ظهر روز 14 خردادماه به حرم مطهر امام راحل جهت شرکت در مراسم سالگرد ارتحال اعزام می‌شوند که این مراسم با افطاری همراه خواهد بود.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه مسائل بهداشتی افطاری باید رعایت شود، گفت: با توجه به آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر باید هماهنگی‌های لازم برای مراقبت و جلوگیری از بروز بیماری‌ها صورت گیرد.
جهانشاهی تصریح کرد: همچنین در هر اتوبوس کاروان زائران شهرستان دماوند به حرم مطهر، کارشناسان بهداشت و هلال احمر حضور خواهند داشت تا مسائل بهداشتی زائران مورد دقت قرار گیرد و از بیماری‌های گوارشی و مسمویت جلوگیری شود؛ یک دستگاه آمبولانس نیز همراه با کاروان زائران خواهند بود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید نظارت‌های ویژه بر اغذیه و حلیم‌فروشی‌ها در ماه مبارک رمضان به صورت جدی دنبال شود، بیان کرد: مردم باید دقت داشته باشند که برای تهیه گوشت مصرفی خود، حتماً از مراکز زیر نظر دامپزشکی خرید کنند و محصول گوشت نیز دارای برچسب دامپزشکی باشد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به گزارش کارشناسان شبکه بهداشت و درمان درباره وضعیت نامناسبت بعضی استخرهای شنا در این شهرستان تأکید کرد: تأمین امنیت انسان‌ها یکی از موارد بسیار حائز اهمیت است و قطعاً با مراکز شنا که مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد جدی صورت می‌گیرد و تعطیل خواهند شد.
جهانشاهی در خصوص سگ‌های بلاصاحب نیز افزود: با توجه به فرارسیدن فصل بهار و تابستان تعداد زیادی از سگ‌های بلاصاحب در شهر وجود دارند که بحث زنده‌گیری آنها توسط شهرداری‌ها باید مورد توجه و عملیاتی قرار گیرد.
جهانشاهی با بیان اینکه همه ما حامیان حیوانات هستیم، گفت: شهرداری‌ها باید طبق قانون برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها از جمله هاری اقدام جدی نسبت به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب داشته باشند.
دراین جلسه رئیس شرکت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس از واگذاری مسؤولیت جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد با اختصاص بودجه‌ای به این شرکت در شهرهای این 2شهرستان خبر داد.
شهرستان دماوند دارای چهار هزار و 600 واحد صنفی دارای پروانه کسب است که در قالب 16اتحادیه فعالیت می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.