به گزارش ایرنا، ابوالفضل جمالی عصر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات زائران قم در تالار امام جواد (ع) استانداری افزود: با این حال بیش از 350 دستگاه اتوبوس دیگر نیاز داریم، که با توجه به اینکه استان های همجوار قم نیز کاروان های اعزامی به این مراسم دارند، این موضوع باید از طریق ستاد مرکزی تهران پیگیری شود.

** مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم و مسئول کمیته امداد و نجات ستاد تسهیلات زائران نیز دراین جلسه با اشاره به استقرار 16 دستگاه آمبولانس در آزاد راه قم- تهران، افزود: 2 دستگاه ماشین آتش نشانی و 2 دستگاه جرثقیل سنگین نیز در عوارضی و کیلومتر 50 این محور مستقر خواهند شد.
محسن اوروجی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با امداد خودروهای سیار جهت استقرار در محور قم - تهران، افزود: تعداد سه دستگاه ماشین نجات و همچنین 2 آمبولانس را هم به صورت استقراری هم در مسیر و هم همراه کاروان خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی بازگشت زائران به قم با تاریکی هوا بحث امداد هوایی به کلی منتفی خواهد بود، و اینکه طبق تجربه سال های گذشته پلیس راه استان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تمرکز اتوبوس های اعزامی در یک نقطه و خروج محدود و غیر همزمان آنها و رعایت سرعت مطمئنه داشته باشد.

**فرماندار قم نیز دراین جلسه با اشاره به آمادگی همه جانبه دستگاه های مختلف اجرایی این استان برای ایام 14 و 15 خرداد، گفت: تدابیر لازم جهت تامین امنیت مورد نیاز مسیر عبور زائران مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) اندیشیده شده است. رضا سیار اظهار داشت: نیروهای سپاه علی بن ابیطالب (ع)، اداره کل اطلاعات و فرماندهی انتظامی استان در حوزه جغرافیایی قم و ماموریت خود تدابیر امنیتی خوبی را برای اعزام زائران از به مرقد امام پیش بینی کردند.
وی افزود: در حوزه جغرافیایی تهران نیز این موضوع از سوی کمیته امنیتی تهران و کمیته امنیتی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام انجام، و تقسیم کار بین دستگاه های مربوطه انجام شده است.
مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با حضور اقشار مختلف مردم سلحشور و انقلابی از ساعت 18 تا 20 روز یکشنبه چهاردهم خرداد ماه جاری با سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بارگاه ملکوتی امام برگزار می شود.

**امیر محمدی چهر معاون بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با اشاره به فعال بودن گشت های مشترک بازرسی به منظور نظارت بر همه واحدهای صنفی که به صورت شبانه روزی فعال هستند، افزود: با همه 63 گروه اصناف استان نیز مکاتبه هایی صورت گرفته تا خدماتی که در سال های قبل به صورت برپایی ایستگاه های صلواتی ارایه می دادند، امسال با توجه به قرار گرفتن این ایام در ماه مبارک رمضان به صورت دیگری ارایه دهند.

**معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) و مسئول کمیته اعزام ستاد تسهیلات زائران مراسم سالگرد امام (ره) قم نیز دراین جلسه افزود: با هماهنگی و ابلاغ انجام شده از سوی قرارگاه شهید فهمیده با توجه به محدودیت هایی که در اعزام استان های دور دست کشور داریم، و سهمیه هر 250 هزار تن این مراسم به هفت استان همجوار تهران داده شده، سهمیه قم از 12 هزار و 500 تن سال های گذشته به 2 برابر یعنی 25 هزار تن افزایش پیدا کرده است.
سرهنگ احمد بیطرفان همچنین با بیان اینکه این تعداد زائر در قالب 650 کاروان و دستگاه اتوبوس و 13 سریال به مرقد امام اعزام می شوند، افزود: در این راستا جلسه های استانی نیز گذاشته شده و هماهنگی های خوبی بین آماد و پشتیبانی سپاه علی بن ابیطالب با مسئول پایانه های مسافربری قم صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به تامین بسته های افطاری افزود: مکان استقرار اتوبوس های کاروان های اعزامی از قم برای بعد از مراسم و صرف افطاری مشخص شده است.
وی با بیان اینکه زائران مراسم حضرت امام به سبک اردوی راهیان نور سازماندهی شدند، افزود: برای هر کاروان یک روحانی و مدیر کاروان و نیروهایی برای تامین امنیت پیش بینی شده است.

**دبیر کمیته ترافیک ستاد تسهیلات زائران قم نیز دراین جلسه با اعلام آمادگی عوامل راهنمایی رانندگی در سطح شهر و مسیر قم- تهران در روز چهاردهم خرداد ماه، افزود: پارکسوار شمالی قم از امکانات کافی برای استقرار و توقف اتوبوس ها و سپس انتقال زائران به حرم حضرت معصومه (س) برخوردار است.

**سید محسن میرهادی سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم نیز با بیان اینکه شهرداری های مناطق هشت گانه این شهر برای پذیرایی از زائران هیچ مشکلی ندارند، افزود: برنامه ریزی جهت سیاهپوش کردن یکپارچه مناطق هشت گانه و آماده سازی پارکینگ ها و پارکسوارها در هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران و حضور مستمر خودروهای آتش نشانی از جمله اقدام های حوزه خدمات شهری شهرداری قم برای این ایام است.
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) روز 14 خرداد ماه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از ساعت 18 تا 20 برگزار می شود.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.