مدهامتان آیه 64 سوره الرحمن است که به معنی دو بهشت کاملاً خرم و سرسبز است.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله کشوری دوازدهمین جشنواره مدهامتان با 270 شرکت کننده در روزهای سه شنبه تا جمعه هفته جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.
وی بیان کرد: شهر مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد که بر همین اساس مرحله پایانی جشنواره مدهامتان در این شهر برگزار می شود.
حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: مرحله استانی این جشنواره از اواسط شهریور ماه تا 10 آبان ماه با شرکت 17 هزار و 300 نفر از جوانان 18 تا 30 ساله برگزار شد.
وی تصریح کرد: این جشنواره در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جز، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت اذکار نماز ویژه نوجوانان برای دوازدهمین سال پیاپی در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: داوران مرحله پایانی این جشنواره نیز از داوران برتر ملی و بین المللی انتخاب شده است.
دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مسجد کشور با اشاره به اینکه جشنواره مدهامتان ویژه جوانان کانون‌های مساجد است و هیچ تداخلی با سایر مسابقات ندارد افزود: برای سال آینده در تلاش هستیم نگاه هنری به مسائل را تقویت کنیم چرا که وظیفه ما جذب جوانان و نوجوانان با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد است که امیدواریم در این عرصه موفق شویم.
وی با بیان اینکه خداوند قرآن را کتابی برای هدایت بشر نازل کرده است افزود: اگر بخواهیم راه هدایت را طی کنیم باید به قرآن رجوع کنیم. قرآن نور است به همین دلیل حق و باطل را از هم متمایز می‌کند. در قرآن بر عقل، فکر و تدبر تأکید شده است و خداوند می‌فرماید: کسانی که به آخرت ایمان دارند به خداوند و قرآن هم ایمان دارند.
مرحله پایانی جشنواره قرآنی مدهامتان به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در روزهای 21 تا 24 ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.


خبرنگار: سیدجواد آل داود
تهرام/7243/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.