به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه پس از برگزاری بیست و هشتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تخریب بخشی از دیوار کافه نادری گفت: در رسیدگی های اعضای شورا مشخص شد که سوء تفاهمی بوده و در گفتار و رفتار و انتشار این موضوع عجله شده است.
وی با بیان اینکه هر دستگاهی اقدام قانونی درباره ساختمان ها و املاک خود می تواند انجام دهد، افزود: نباید بدون نظر میراث اقدام شود اما ستاد اجرایی فرمان امام در این خصوص مظلوم واقع شد.
وی با تشکر ازستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این ستاد ملک کافه نادری را از لیست مزایده خارج کرد، در حالیکه قانونا می توانستند ملک را بفروشند.

کافه و هتل نادری نام یکی از کافه‌های قدیمی تهران است. این کافه در شرق پل حافظ در خیابان نادری (جمهوری فعلی) واقع شده‌است و هتلی بر روی آن قرار دارد.
در سال ۱۳۰۶ مهاجر ارمنی با نام «خاچیک مادیکیانس» این کافه را دایر کرد. این کافه سال‌ها پاتوق شاعران، نویسندگان و روشنفکران بوده‌است.
کافه نادری، در دههٔ سی و چهل، پاتوق روشنفکرانی مثل صادق هدایت، جلال آل‌احمد، احمد فردید و سیمین دانشور، نیما یوشیج بوده و بخش زیادی از شهرت کنونی اش را از اعتبار این اشخاص وام گرفته‌است.
ظرفیت آن ۱۴۰ نفر در دو سالن است. در سالن اول، فقط قهوه و چای و دسر سرو می‌شود و سالن بعدی ویژهٔ غذاست.
ساختمان کافه نادری و هتل نادری تهران در سال ۱۳۸۲ به شماره ثبت ۱۰۴۴۶ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفتند.
خبر مزایده کافه نادری در۱۵آذرماه نگرانی هایی را در میان شهروندان بوجود آورد ، اما قرار نیست اتفاقی برای یک از نوستالژی‌ترین مکان‌های تهران بیافتد.

*پاسخ به ثبت نام یک عضو شورا در انتخابات کانون وکلا
محسن هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک عضو شورا (سید ابراهیم امینی) برای انتخابات کانون وکلا کاندید شده و در صورت رای آوردن براساس قانون جدید شورا باید از شورای شهر استعفا دهد، خواستار حضور این عضو در جمع خبرنگاران شد.
وی با بیان اینکه به ابراهیم امینی در صورت رای آوردن در انتخابات کانون وکلا اجازه خروج و استعفا از شورا را نمی دهد، با ابراهیم امینی مزاح کرد و گفت: ایشان میخواهند تست محبوبیت بدهند.
سید ابراهیم امینی نیز در جمع خبرنگاران درخصوص اعلام کاندیداتوری برای انتخابات کانون وکلا گفت: در قانون جدید شوراها که توسط مجلس شورای اسلامی بازنگری شده، محدودیتی برای اعضا پیش بینی شده که منطقی پشت آن نیست.
وی افزود: نمایندگان مجلس نیز از چنین محدودیتی برخوردار نیستند و نمایندگان می توانند عضو هیات رئیسه و رئیس صنف خود شوند.
امینی عنوان کرد: قانون جدید شورا در کمیسیون شوراهای مجلس در حال اصلاح و بازنگری است و به دنبال حذف این محدودیت برای اعضای شوراها هستند.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به روند حضور مهمانان در شورا گفت: سردار یزدی فرمانده سپاه تهران امروزدر شورا حضور داشتند و حمایت شورا از بسیج و سپاه را خواستار شدند.
وی گفت: در ادامه روند جلسه شورا متن لایحه 2 فوریتی کمک شهرداری تهران به زلزله زدگان کرمانشاه را تکمیل کرد.
هاشمی همچنین درباره معضل پارکینگ در تهران گفت: یک میلیون پارکینگ حاشیه ای داریم که به دلیل نداشتن نظم، منبع درآمد محسوب نشده اند.
وی گفت: باید در سراسر تهران پارکینگ هایی بسازیم و منبع درآمد برای مردم باشد و شغل هم ایجاد شود.
وی تاکید کرد: مگا مال ها به تعداد پارکینگ تامین کنند .

* معاونت های شهرداری دارای اختیار لازم درباره انتصابات هستند
هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور یاران قالیباف در شهرداری تهران و انتصاب زمان آبادی به عنوان مسئول روابط عمومی معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: انتصابات جزو اختیارات معاون مربوطه بوده است و در فضای مجازی اعتراضاتی نسبت به آن شده است.
وی گفت: شورا در حال حاضر به این موضوع ورود نکرده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.