به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در آیین تکریم و معارفه شهردار ملایر با اشاره به اینکه باید از این فرصت مسئولیت برای ارایه خدمتی ماندگار به مردم استفاده کنیم افزود: با توجه به فرهنگی بودن شهر ملایر، باید در حوزه های مختلف به ویژه مدیریت شهری، به مطالبات و نیازهای به حق مردم پاسخ داده شود.
عبدالعظیم رضایی با تقدیر از حسن انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر ملایر در انتخاب شهردار، استفاده از اندیشه ها و ظرفیت های مختلف با بهره گیری از خردجمعی و پرهیز از خودمحوری را یک ضرورت در کار شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: شورا باید در پیشبرد اهداف به شهردار و اداره امور شهر کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه شهردار و اعضای شورای شهر باید برای اجرای برنامه های شهری از تخصص ها و سلایق مختلف استفاده کنند، بیان کرد: شهرداری باید به دنبال منابع پایدار باشد و هر کجا کندی وجود دارد، شورای شهر باید به شهرداری کمک کند تا با ارایه راهکارهای اثرگذار، شهری سرزنده و پویا داشته باشیم.
رضایی با اشاره به اینکه باید نسبت به همه امور و ارتقای جایگاه کنونی شهر حساس باشیم گفت: این در حالیست که کم توجهی و نداشتن برنامه محوری، در دراز مدت اثر نامطلوب روی شهر می گذارد.
فرماندار ویژه ملایر بر لزوم ارایه برنامه مدون از سوی شورای اسلامی شهر ملایر تاکید کرد و افزود: با واقع بینی و استفاده از ظرفیت موجود همدلی و تشریک مساعی در شهر برای آبادانی و رفع مشکلات مردم تلاش کنیم و نگذاریم سرمایه ها و امکانات از بین برود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز واگذاری امور به دست خود مردم را از اساسی ترین ویژگی های قانون اساسی و اهداف نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا مصداق بارز این امر است که با انگیزه خدمت و پیشبرد اهداف عمران و توسعه شهر و روستا در حال خدمتگزاری هستند.
محمد کاظمی با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی در کشور بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت و ساز یکی از منابع درآمد شهرداری ها است، امروز ساخت مسکن از رونق افتاده و شهرداری ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار باشند.
وی با بیان اینکه شهرداری ها باید از منابع معتبر درآمدهایی داشته باشند، از خدمات چهارساله دکتر رضایی شهردار سابق ملایر تقدیر کرد و گفت: شهردار جدید نیز دارای سابقه درخشان، حسن شهرت و آشنا به امور شهری است و باید کمک کنیم تا شهردار به موفقیت برسد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس دهم با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی با پرداخت بدهی های خود به شهرداری کمک کنند، از شورای اسلامی شهر درخواست کرد: با آغوش باز سرمایه گذارکه وارد شهر می شود را بپذیرید و تقاضا داریم تصویب عوارض در چارچوب قانون باشد.

** حرکت با روحیه برادری و وحدت برای توسعه شهر
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز برادری، اخوت و وحدت را از ارکان اصلی مدیریت برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم با روحیه برادری و اخوت برای توسعه و آبادانی شهر در یک جریان حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه ضمن تاکید بر ایجاد و تقویت وحدت به عنوان یک مطالبه مردمی توسط شهردار بیان کرد: شهرداری باید در راستای ارایه و توزیع عادلانه خدمات در شهر گام بردارد، چراکه توزیع عادلانه خدمات می تواند برای شهروندان امیدبخش باشد.
وی خواستار جلوگیری از جذب نیروهای انسانی سفارشی در بدنه شهرداری و تعیین تکلیف نیروهای فعلی این نهاد شد و افزود: ختم قرارداد این نیروهای به صلاح نیست و شهرداری تلاش کند حقوق و دستمزد نیروهای شرکتی و قراردادی به موقع پرداخت شود.
حجت الاسلام آزادی خواه همچنین تعیین تکلیف مناطق حاشیه شهر و ایجاد تحول فرهنگی در شهر را از دیگر ضرورت ها در حوزه شهرداری ملایر برشمرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز خواستار کمک نمایندگان مجلس و مسئولان به شهرداری این شهر شد و بیان کرد: در حال حاضر اوضاع خوبی در شهرداری ملایر حاکم نیست و مسئولان و نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا بتوانیم به خواسته ها و نیازهای مردم پاسخ دهیم.
جلیل کولیوند با بیان اینکه شهردار جدید از بدنه شهرداری است و به مشکلات شهری آگاه است، افزود: هم اکنون ماهانه 25 میلیارد ریال برای حقوق و دستمزد نیروهای شهرداری ملایر پرداخت می شود و به اندازه کافی نیروی اضافی در بدنه شهرداری است که باید این مشکل بررسی و اصلاح شود.
شهردار سابق ملایر نیز گفت: از سال 93 که شهرداری ملایر را تحویل گرفتم، بدهی های شهرداری در مجموع 410 میلیارد ریال بود که در چند سال گذشته اقدامات لازم برای پرداخت بدهی ها و همچنین افزایش درآمد و املاک شهرداری صورت گرفت.
علیرضا رضایی بیان کرد: در سه سال و نیم گذشته کل درآمد شهرداری ملایر یک هزار و 475 میلیارد ریال بود که 830 میلیارد ریال آن برای هزینه های جاری و 720 میلیارد ریال آن برای هزینه های عمرانی صرف شد.
وی ارزش املاک اضافه شده به شهرداری ملایر از سال 93 تاکنون را 530 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این مدت با رکود ساخت و ساز مواجه بودیم و علاوه بر آن شهرداری ملایر از دستگاه های اجرایی و نهادهای این شهرستان بیش از 800 میلیارد ریال طلب دارد.
شهردار جدید ملایر نیز توسعه و پیشبرد چند جانبه شهر، توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر، جلب رضایتمندی مردم، توسعه پایدار و تخصصی کردن اقدامات را از جمله اهداف و راهبردها برشمرد و اظهار کرد: در پذیرفتن این سمت احساس مسئولیت کردم و برای ارایه خدمات مطلوب به مردم و کاهش مشکلات شهرداری تلاش می کنم.
حسین بابایی با بیان اینکه موضع من اصلاح بدنه شهرداری است، گفت: برای سلامت اداری، رعایت حقوق شهروندی، تعامل با نهادها و ارگان ها، هم افزایی با سایر دستگاه های اجرایی، رونق اقتصادی و توسعه پایدار شهر در کنار مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم.
به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات چهارساله 'علیرضا رضایی' تقدیر و 'حسین بابایی' به عنوان شهردار ملایر معرفی شد.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.