عباسعلی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دریافت کمک های مالی مدارس از اولیا اظهار کرد: برخی از افراد و بعضی از رسانه ها کمک اولیا به مدرسه را مترادف با جرم قرار می دهند که این اقدام صحیح نیست.
وی گفت: تحصیل و آموزش اولویت هر خانواده ای است و خانواده ها در این زمینه کمک هایی را به مدارس می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ممنوعیت دریافت وجه از اولیا مربوط به زمان ثبت نام است، افزود: به جز زمان ثبت نام کمک از اولیا در طول سال تحصیلی می تواند چاره ساز باشد که نوع و میزان کمک در شورای مدرسه متشکل از مدیر، نماینده معلمان و نماینده انجمن اولیا و مربیان تعیین می شود.
باقری تاکید کرد: مدیران مدارس نباید به اجبار از خانواده‌ها وجهی دریافت کنند اما می‌توانند هزینه ها و نیازهای مدرسه را به انجمن اولیا و مربیان اطلاع دهند تا این انجمن هم درباره این هزینه ها تصمیم گیری کند.
وی با بیان اینکه تاکنون سرانه مدارس پرداخت نشده، گفت: اگر سرانه ای به مدارس تهران اختصاص پیدا کند، بلافاصله براساس نیاز بین مدارس توزیع می شود.
باقری با اشاره به بدهی چند میلیارد تومانی آموزش و پرورش تهران به وزارت نیرو افزود: عمده این بدهی ها مربوط به فاضلاب شهری و حق انشعاب مدارس است که مدارس توان پرداخت چنین بدهی و مبالغی را ندارند و باید در سطح ملی درباره این موضوع چاره اندیشی شود.

*تجهیز مدارس تهران به سیستم گرمایشی استاندارد
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد اظهار کرد: از تابستان در موضوع پروژه مهر، به مدارس اعلام شده که سیستم گرمایشی خود را برای فصل سرما آماده و تجهیز کنند و ممکن است در 4هزار و 500 مدرسه، استثناها و مشکلاتی در بحث سیستم گرمایشی باشد که باید این مشکلات رفع شود.
وی افزود: در چند سال گذشته برای برطرف کردن نگرانی مسئولان آموزش و پرورش و اولیا در مدارس دولتی تهران شعله مستقیم را حذف کردیم که در این راستا نباید بخاری گازی در مدارس باشد و اگر موردی از تخلف براساس این دستورالعمل در مدارس باشد، پیگیری می کنیم.
در شهر تهران حدود یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 4هزار و 89 مدرسه تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.