شهناز کریمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا پایان مهرماه جاری ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان باید مورد سنجش سلامت قرار بگیرند، گفت: تا زمانی که نوآموزان متقاضی سنجش سلامت باشند، خدمات به آنان ارائه می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از نوآموزان به دلایل مختلف از جمله انتقال، بیماری و سفر مورد سنجش قرار نگرفته و در مدارس ثبت نام کردند، افزود: تا پایان مهرماه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان، چهار پایگاه در مناطق پنج، 15، 16 و 19 در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: از مجموع نوآموزانی که موردسنجش سلامت قرار گرفتند، حدود 87هزار نفر به مدارس عادی معرفی شده و مابقی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.
وی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت در بخش های حسی، جسمی، هوشی و رفتاری انجام می شود گفت که بعد از ارزیابی‌‌های تخصصی در زمینه های بینایی، شنوای، جسمی حرکتی، آمادگی تحصیلی و رفتاری، نوآموزان براساس نتیجه طرح به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می‌شوند.
کریمی همچنین با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی نیز از اول مهر آغاز شده، گفت: تاکنون 2هزار و 100 نوآموز در این طرح نوبت گیری کردند که یک هزار نفر مورد سنجش سلامت حسی، جسمی، هوشی و رفتاری قرار گرفتند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی در مناطق چهار، پنج، 10، 15 و 18 فعال است و آمادگی لازم برای سنجش 15 هزار نوآموز پیش دبستانی شهر تهران وجود دارد.
وی، هدف از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی را مداخله زودهنگام، شناسایی مشکل نوآموزان و حل مشکلات آنان تا زمان حضور در کلاس اول ابتدایی عنوان کرد و گفت: نوآموزان پیش دبستانی که مورد سنجش سلامت قرار گرفتند، سال آینده برای ورود به دبستان مورد سنجش قرار نمی گیرند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.