به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم (ع) افزود: این اقدام آمریکا موجی از انزجار در برابر آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرده است و لازم است اقدام هایی جدی تر و عملی تر صورت گیرد.
وی اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس سرزمینی ندارد که بخواهد بعنوان پایتخت اعلام کند.
وی خاطرنشان کرد: این رژیم غاصب با این حرکت به سمت زوال و نابودی خواهد رفت و از صحنه روزگار محو خواهد شد.
امام جمعه شهرری در ادامه به کشته شدن رئیس جمهور مخلوع یمن اشاره کرد و گفت: علی عبدالله صالح به مدت 33 سال کشوری را که دارای معادن بزرگ و سرشار از نفت بود را در فقر و تنگدستی قرار داد ودر این مدت تنها با ظلم و استکباربودن این کشور را اداره کرد.
وی بیان کرد: رئیس جمهور مخلوع یمن مهره عربستان و امارات بود و سعی داشتند تا از این شخصیت ظالم در مواقع حساس استفاده کنند که به لطف خداوند این فتنه هم در ابتدا از بین رفت.
وی با بیان اینکه دست خداوند بالاترین دستها است، افزود: این اراده خداوند بود که یکبار دیگر فتنه یمن را همانند فتنه های دیگر نابود کرد.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در ادامه به نحوه خدمات رسانی به زلزله زدگان غرب کشور نیز اشاره کرد و گفت: این زلزله هنوز هم از مهمترین مسائل روز جامعه ما محسوب می شود و با فرا رسیدن فصل سرما باید رسیدگی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
وی به 16 آذرماه روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: تنها خصوصیتی را که دانشجویان باید داشته باشند روحیه استکبار ستیزی است.
وی افزود: محیط دانشگاه باید محیطی سازنده و فکری باشد و اگر دو خصلت علم و ایمان را با هم داشته باشند کشور ما به خوبی توسعه می یابد.
امام جمعه شهرری به اصول اخلاقی بشر نیز اشاره کرد و گفت: تقوی و حسن خلق از مهمترین صفات اخلاقی بشر محسوب می شوند و باید سرلوحه تمامی کارها قرار گیرد.
وی مدارا کردن را اساس دعوت پیامبران نامید و گفت: 113 سوره قرآن با مدارا کردن آغار می شوند و نیاز است تا تمامی انسان ها از این صفت برتر در تربیت خانواده و جامعه استفاده نمایند.
وی یادآور شد: انسان باید همواره از مدارا کردن بعنوان خصوصیت بارز اخلاقی استفاده کند و از خشونت تنها در برابر دشمنان اسلام استفاده شود.
در پایان مراسم نماز جمعه امروز نمازگزاران با شرکت در یک راهپیمایی و قرائت قطعنامه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را محکوم کردند.
انتشار: روح اله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.