به گزارش ایرنا، با توجه به اقدام نژادپرستانه و نابخردانه رئیس جمهور مستبد آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان مرکزیت رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، مردم ولایتمدار شهرستان دماوند با مشت های گره کرده و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اعتراض خود را اعلام و این اقدام را محکوم کردند.
مردم دماوند در پیامی مشترک اعلام کردند که قدس، قلب جهان اسلام است و برای همیشه به ملت فلسطین تعلق داشته و دارد و امت اسلامی در برابر این بی حرمتی هیچگاه سکوت نخواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تصمیم اخیر ترامپ با قطعنامه های 338 و 242 شورای امنیت سازمان ملل مغایر است، گفت: رئیس جمهور آمریکا با توطئه های خود به ویژه تصمیم اخیرش، در آتش خشم مسلمانان خواهد سوخت.
وی ادامه داد: تصمیم رئیس جمهور ابله آمریکا یکی از مهلک ترین اشتباهات دوران ریاست جمهوری اوست که به فرموده رهبر معظم انقلاب ادعای اخیر غرب نشان از عجز و ناتوانی آنان است.
این مقام مسئول بیان کرد: مسئله فلسطین دست دشمن را بسته است ولی بدانند که پیروزی از آن امت اسلامی است و فلسطین به لطف خدا قطعا آزاد خواهد شد.
امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه سیدحسن نصرالله نیز از کشورهای اسلامی خواسته سفرای آمریکا را احضار و این اقدام اخیر را محکوم کنند، گفت: امروز مردم کشور و به طبع آن مردم شهرستان دماوند به صحنه آمدند تا اعتراض خود را به صورت گسترده اعلام کنند و ما نیز خشم و نفرت خود را با حضور در صحنه اعلام می کنیم.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی - نخستین قبله مسلمانان - را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.
شورای امنیت در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
اقدام روز چهارشنبه ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.