به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار کرد: استکبار جهانی از هر دسیسه و توطئه ای برای تضعیف مسلمانان استفاده می کند و این بار با پیش کشیدن طرح انتقال سفارت خود در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس، نقشه شوم دیگری را دنبال می کند.
وی افزود: مسلمانان نباید مقابل این جنایت سکوت کنند و صدای اعتراض خود را باید رسا و بلند به گوش جهانیان برسانند و علمای اسلام هم با تشریح ابعاد این جنایت و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی به مردم آگاهی و هوشیاری دهند و جهان اسلام را متحد و هم صدا کنند.
خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به همراهی و همگامی مردم با زلزله زدگان استان کرمانشاه تاکید کرد: این همراهی با آسیب دیدگان بی نظیر بود ضمن اینکه حضور رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشوری و لشکری در این مناطق دردهای مردم آسیب دیده را التیام بخشید.
به گزارش ایرنا، نمازگزاران سنندجی پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد جامع به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کرده و با تجمع در این محل قطعنامه سراسری در محکومیت اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا قرائت شد و با تکبیر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.
مردم سنندج در این مراسم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناخت قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تلاش برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را محکوم کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته، قدس را رسما به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و گفت: به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به اورشلیم منتقل کنیم.
این تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با مخالفت شدید کشورهای اسلامی و جامعه جهانی مواجه شده است به گونه ای که بسیاری از کشورها با صدور بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مخالف هستند و هیچ برنامه ای برای تبعیت از این تصمیم و انتقال سفارت خود به بیت المقدس ندارند.
در پی این اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات گسترده‌ای در سراسر اراضی فلسطین برگزار شد و گروه ‌های فلسطینی امروز (جمعه) را روز خشم اعلام کرده‌ و از مردم خواسته‌اند انتفاضه مردمی به راه بیندازند.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.