به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به آغاز هفته وحدت افزود: آمریکا دشمن مشترک مسلمانان است و باید سران کشورهای اسلامی به حمایت های ایران از مسلمانان اهل سنت فلسطین، سوریه و عراق برای نابودی دشمنانشان توجه ویژه داشته باشند.
وی وحدت مسلمانان را برای مقابله با دشمن مشترکشان بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: وقتی بحث وحدت مسلمان به میان می آید به این معنی نیست که شیعه از حقانیتی که به آن اعتقاد دارد دست بکشد و همین طور نباید اهل سنت از عقاید خود دست بردارند.
شاهچراغی در ادامه با اشاره به روز 12 آذر سالروز شهادت مدرس بدست رژیم فاسد پهلوی عنوان کرد: مدرس سنبل شجاعت، مردانگی، غیرت، استکبار ستیزی و ساده زیستی بود که به تنهایی در مقابل ظلم رضاخان ایستاد و به شهادت رسید.
وی شجاعت و شهامت مدرس را در مواجهه با بیگانگان و زورگویان، الگویی برای مسئولان و نمایندگان مجلس دانست و یادآورشد: مسئولان امروز نظام جمهوری اسلامی ایران باید با مطالعه دقیق زندگی مدرس از سبک زندگی شخصی و اجتماعی ایشان الگو برداری کنند و هرگز در زندگی خود نباید اهل طمع و ترس باشند.
شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ساماندهی مردم مناطق زلزله زده غرب کشور ابراز کرد: کمک های مردمی درکنار تلاش های شبانه روزی سپاه، ارتش، کمیته امداد و سایر بخش های دولتی موجب شد که کمی از آلام مردم زلزله زده کاسته شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه سید حسن نصرالله لبنان را از یک بحران بزرگ نجات داد اظهار کرد: سید حسن نصرالله یکبار در جنگ 33 روزه و این بارهم با عدم پذیرش استعفای ساختگی سعد حریری لبنان را از بحرانی که آل سعود برای این کشور تدارک دیده بود نجات داد.
خبرنگار: امیر جعفری - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/3218//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.