به گزارش ایرنا، آیت‌الله مکارم‌شیرازی روز پنج شنبه در مراسم افتتاح فاز دوم بنیاد نیکوکاری فرهنگی ابراهیمی در شهرستان دماوند اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که تقویت روحیه وحدت در میان مسلمانان جهان بسیار ضروری است و این مهم بدون حلقه های اتصال ممکن نیست و یکی از این حلقه ها مسئله مهدویت است.
وی با بیان اینکه همه مسلمانان جهان اعتقاد دارند که حضرت مهدی (عج) ظهور می کند، افزود: در زمان پیامبر اسلام (ص)، گاهی علائم مهدی (عج) را می‌گفتند و همانگونه که محبت اهل بیت(ع) حلقه اتصال است، ایمان به ظهور مهدی(عج) نیز حلقه اتصال امروز مسلمانان سنی و شیعه است.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت هستیم، تصریح کرد: غرب به دنبال نابودی سوریه و دیگر کشورهای مسلمان بود و امروز این دشمن شکست خورده به دنبال این است که اهداف شوم خود را در لبنان دنبال کند.
وی افزود: اگر متحد باشیم هیچ ترسی وجود ندارد و ترس زمانی محقق می شود که حلقه اتصال شکسته و وحدت از بین برود.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افتتاح فاز دوم بنیاد فرهنگی ابراهیمی در شهرستان دماوند نیز گفت: خیری پیش قدم شده و از فرزندان یتیم کشور حمایت می کند تا انشالله انسان های مفیدی برای آینده کشور باشند.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین به حادثه زلزله غرب کشور اشاره کرد و گفت: زلزله استان کرمانشاه موجب خرابی های بسیار شد که باید ساماندهی شود و بناهای فرسوده از سراسر مملکت برچیده شود که این مهم سرآغازی برای کارهای دیگر است.
به گزارش ایرنا، فاز دوم بنیاد نیکوکاری فرهنگی ابراهیمی امروز طی مراسمی با حضور آیت الله مکارم شیرازی، آیت‌الله ری ‌شهری، دکتر حافظی رییس خیرین مدرسه ساز کشور و جمعی از مردم و مسئولان در دماوند افتتاح شد.
بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، یک مجموعه فرهنگی با 20 هزار مترمربع وسعت است که فاز نخست آن سال 89 در دماوند به بهره برداری رسید.
دراین مرکز که به همت حاج اکبر ابراهیمی احداث شده، 55 کودک یتیم زیر 6 سال نگهداری می شود.
فاز نخست این مرکز نیز با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی در فضای ۱۰ هزار متر باغ و با زیربنای۲۹۰۰ مترمربع افتتاح شد.
درمراسم امروز نیز فاز دوم این مجموعه فرهنگی و نیکوکاری در 10 هزار متر مربع
به بهره برداری رسید.
همچنین دراین مراسم، نشان چهره‌ ماندگار خیرین سال ۹۶ کشور توسط آیت الله مکارم شیرازی به حاج اکبر ابراهیمی اهدا شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.