به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد روشنی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» اظهار کرد: نوزدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با رویکرد «کارآفرینی» در مدارس منتخب تهران برگزار می شود که در هر منطقه، 20 مدرسه در این طرح شرکت خواهند کرد.
وی گفت: در روز افتتاح طرح شهردار مدرسه (نهم آبان ماه) انتخابات با حضور شهرداران مناطق و رؤسای آموزش و پرورش و ناظرین اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی در مدارس منتخب هر منطقه برگزار می شود.
روشنی افزود: مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) در منطقه 3 نیز با حضور مدیران و مسئولین ارشد شهرداری تهران و آموزش و پرورش شهر تهران، انتخابات خود را برگزار می کند.
مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، طرح شهردار مدرسه را فرصتی برای بروز استعدادهای فردی و اجتماعی نوجوانان دانش آموز در جهت اداره شهر کوچک (مدرسه) و آشنایی با وظایف مدیریت شهری دانست و گفت: آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی و مشارکت اجتماعی از جمله برنامه های شاخص این طرح است که دانش آموزان را به شهروندانی قانونمند تبدیل می کند.
وی افزود: شخصیت بخشیدن به نوجوانان، تقویت حس مسئولیت پذیری در نوجوانان، واقعی تر کردن نقش شهرداران مدارس، توجه به تحقق سیاست های شهرداری تهران، تأمین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه، سازماندهی حداکثر توانمندی های دانش آموزان از جمله اهداف طرح شهردار مدرسه است.
روشنی، تقویت روحیه همکاری گروهی و تقسیم کار جمعی، توجه به ارتقای تحصیلی دانش آموزان، حاکمیت خردجمعی و سلسله مراتب سازمانی از خرد به کلان، تقسیم وظایف گسترده سازمانی در سطوح مختلف و گسترش نشاط و شور در فعالیت های اجتماعی را از دیگر اهداف برگزاری طرح شهردار مدرسه عنوان کرد.
به گفته مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در این طرح دانش آموزان ضمن تمرین مشارکت جمعی با برعهده گرفتن وظایف مشخص مشارکتی، با فرآیند برگزاری انتخابات و تمرین مشارکت اجتماعی و سیاسی در این زمینه از دوران نوجوانی آشنا می شوند.
وی گفت: همچنین شهردار مدرسه، دانش آموزان را با شهر و مسئولیت شهروندان در قبال شهر خود، سازمان های عهده دار امور شهر و با مفاهیمی همچون شهروند، حقوق و تکالیف شهروندی و مهارت های زندگی با کیفیت آشنا می کند.
روشنی با اشاره به تاریخچه برگزاری انتخابات شهردار مدرسه اظهار کرد: طرح شهردار مدرسه، نخستین بار در سال تحصیلی 78-77 در 20 مدرسه منتخب تهران اجرا شد و در سال بعد به دلیل نتایج مثبت آن به 40 مدرسه تعمیم یافت.
مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه از لحاظ محتوا و نحوه اجرا در سال های 84 و 85 مورد بازنگری قرار گرفت، افزود: این طرح، در سال های 1390 تا 1392 با برگزاری انتخابات همزمان در 220 مدرسه راهنمایی منتخب و در سال های 1393 و 1394 با مشارکت440 مدرسه دخترانه و پسرانه در دوره اول متوسطه برگزار شد.
وی گفت: هجدهمین دوره انتخابات طرح شهردار مدرسه در سال تحصیلی 96-95 با رویکرد «پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه» در 21 منطقه شهر تهران برگزار شد که این رویکرد محوریت برنامه های این طرح را به خود اختصاص داد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.